Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det jag försöker få ordning på. Om jag tex, stämplar i 2-3 månader och sen kommer in på utbildningen och pluggar 100% istället för att aktivt söka jobb. För mitt välmående och framtid, familj så skulle det vara absolut bäst. Men vill samtidigt inte riskera saneringen.

Beggers cant be choosers....

Det här finns säkert svar på någonstans här, men orkar inte leta och startar därför en ny tråd.

Funderar lite på om jag ska försöka ansöka om skuldsanering.
Men min fundering är om man får behålla pengar för att betala CSN lån om man har skuldsanering?
Som det är nu med löneutmätning har jag inte råd att betala 1000.- till CSN i månaden.
Än så länge har det dock inte kommit krav eller skickats till KF.

Om man får behålla pengar för att betala CSN så försöker jag betala det ändå ett tag tills jag vet om jag får skuldsanering. Men om man inte får behålla pengar för det så är det ju bättre att vänta och låta CSN också gå till KF.
Bara jobbig för då måste jag ju vänta ännu längre på att ansöka om skuldsanering.

Det här finns säkert svar på någonstans här, men orkar inte leta och startar därför en ny tråd.

Men min fundering är om man får behålla pengar för att betala CSN lån om man har skuldsanering?
Som det är nu med löneutmätning har jag inte råd att betala 1000.- till CSN i månaden.

Om man får behålla pengar för att betala CSN så försöker jag betala det ändå ett tag tills jag vet om jag får skuldsanering. Men om man inte får behålla pengar för det så är det ju bättre att vänta och låta CSN också gå till KF.
Bara jobbig för då måste jag ju vänta ännu längre på att ansöka om skuldsanering.
Man får inte behålla pengar till CSN. Även om du släpper CSN går inte hela skulden dit utan lite pöh om pöh och det är sjukt dyrt. Har läst att i många fall pausas CSN under skuldsanering.

Vanligast är att man inte får behålla pengar till CSN utan den pausas under skuldsaneringstiden för att återupptas när man är klar. Det som förfallit till betalning innan skuldsaneringen som man inte kunnat betala saneras bort.

Förstår inte vad du ska vänta på?

Det jag försöker få ordning på. Om jag tex, stämplar i 2-3 månader och sen kommer in på utbildningen och pluggar 100% istället för att aktivt söka jobb. För mitt välmående och framtid, familj så skulle det vara absolut bäst. Men vill samtidigt inte riskera saneringen.
Jag förstår inte. Har du skuldsaneringsbeslut, som vunnit laga kraft och med en betalplan på noll så är det väl ingen som bryr sig om du stämplar ett tag eller pluggar? Det är först om du förbättrar din ekonomi genom att öka din betalningsförmåga de bryr sig.

Förstår inte vad du ska vänta på?
Inte kollat hur allt fungerar med skuldsanering så noga ännu och tänkte då att jag behövde vänta på att CSN skulle skicka in skulden, för jag trodde att man inte fick få in nya skulder när man ansökt.

Vissa får behålla mer för att betala CSN andra får den pausad.
Jag har min pausad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp