Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är poängen med dom sista två åren då :D?

Vad är poängen med dom sista två åren då :D?

Att du inte kan börja skuldsätta dig igen direkt efter 3 år. Det är en lättnad för dom som är särskilt utsatt eller drabbade

Hej! Sitter med skulder på 530 000:- mår fruktansvärt dåligt har utmätningen på lönen med 10800:- i månaden haft den i över 2 år nu och skulden hos kronofogden har inte sjunkit nästan något:'(
Funderar starkt på att göra en ansökan om skuldsanering.
Men skulle vilja veta mer om det, av någon som har det.
Hur det går till när och om man blir beviljad?

Kommer jag att ha kvar den summa som jag har idag kvar varje månad?

Kommer det en faktura varje månad som jag ska betala in?

Om jag jobbar ett extra pass någon månad måste kronofogden veta det?

Om jag får beviljad skuldsanering får jag tacka nej om jag löst det på ett annat sätt?

Vore så tacksam om någon ville hjälpa mig:folded:

Finns massa info om skuldsanering på kronofogdens hemsida där kan du ansöka om sanering.För mig tog de 4 månader innan inledande .Efter de få du en betalningsplan som du ska följa i 5 år .om du bli beviljad . Lite extra pengar bryr dom sig inte om om de inte är varje månad .Om du bli beviljad få man lite extra buffert varje månad jag har 1000kr extra ifall de händer nåt .

Ringer skuldsaneringsteamet från 010 nummer eller dolt nummer?

Fick avslag på inledande för jag klantade mig och nämnde inte att bilen jag äger ska säljas. Nu till frågan, överklaga eller göra en ny ansökan om skuldsanering? Helst det som går fortast. Sitter verkligen i kläm och vet inte vart jag ska ta vägen. :'(

Fick avslag på inledande för jag klantade mig och nämnde inte att bilen jag äger ska säljas. Nu till frågan, överklaga eller göra en ny ansökan om skuldsanering? Helst det som går fortast. Sitter verkligen i kläm och vet inte vart jag ska ta vägen. :'(
Jag tror men vet inte att det är bäst att söka på nytt. Sälj bilen och betala av lån med summan du får. Det gynnar en framtida ansökan.
Hur mycket är bilen värd ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp