Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man måste läsa mellan raderna... att skulden ökar hela tiden spelar liksom ingen roll om man fått avslag pga andra orsaker än insolvens...

Helt rätt. Bägge kraven, insolvent och skälighet måste vara uppfylld, är det inte skäligt så spelar det inte någon roll hur insolvent man är.
Läste ett beslut för inte så länge sedan där personen var jättejättejätteinsolvent. Vinna "euro jackpot" skulle lösa problemet, men inte en vanlig "drömvinsten" inga utsikter i övrigt alls att kunna reglera skulderna, blir strax pensionär, vet inte hur många gånger det ansökts om skuldsanering men det avslås med ganska skarpa ordval som jag inte sett så många gånger. Den personen kommer förmodligen aldrig få en skuldsanering, det blir aldrig skäligt atr bevilja pga hur skulderna uppstått. Men insolvent -oja!

Finns ingen möjlighet till mer tid där jag jobbar...tyvärr. Så alternativet jag har är väl att försöka utbilda sig till nåt annat för att ha chans att kanske kunna få ett heltids jobb. Men det är sånt jag får ta ställning till om tingsrätten anser att avslaget är rätt.

Fast får man csn med såna stora skulder?

Csn kreditprövar inte. Man får inte ha skuld till csn som är obetald bara

• Gilla
Reaktioner: p79
Tyckte frågan var extremt lätt att förstå. Svaret han fick var ju inte svar på hans fråga.
Förstår inte varför du hackar på han så fort du har chansen, uppskatta att det finns en här som faktiskt jobbar på KF och ger raka ärliga svar även fast sanningen svider för alla här som lever i en fantasi värld.

Jag är van, blir sådär med ojämna mellanrum. :)

Helt rätt. Bägge kraven, insolvent och skälighet måste vara uppfylld, är det inte skäligt så spelar det inte någon roll hur insolvent man är.
Läste ett beslut för inte så länge sedan där personen var jättejättejätteinsolvent. Vinna "euro jackpot" skulle lösa problemet, men inte en vanlig "drömvinsten" inga utsikter i övrigt alls att kunna reglera skulderna, blir strax pensionär, vet inte hur många gånger det ansökts om skuldsanering men det avslås med ganska skarpa ordval som jag inte sett så många gånger. Den personen kommer förmodligen aldrig få en skuldsanering, det blir aldrig skäligt atr bevilja pga hur skulderna uppstått. Men insolvent -oja!
Vad var anledningen till skuldsättningen.?

Ställt frågan tidigare men glömt svaret, kan man få skuldsanering på 2 år eller är 4 år minimum?

Ställt frågan tidigare men glömt svaret, kan man få skuldsanering på 2 år eller är 4 år minimum?
Tre år vet jag en del som fått som har små barn. Betalplanen men saneringen är på fem år.

saneringen är alltid 5 är. Betalplan kan vara tre år som kortast .
Kan också förlängas till max totalt 7år. Osäker på hur det påverkar själva saneringsperioden och anmärkning hos uc

Men om man då betalat "klart" på dessa 3 åren - vad sker med dom resterande två, man får full lön men behåller sin sanering eller jag fattar inte

Men om man då betalat "klart" på dessa 3 åren - vad sker med dom resterande två, man får full lön men behåller sin sanering eller jag fattar inte

Precis så.
Gissar att det kan omprövas om inkomsten ökas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp