Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Ett tag sen jag skrev.
Fick papper på beviljad skuldsanering i fredags.
Har sammanlagt 802 000.på några skulder står jag själv och några gemensamma med mitt ex.
Ska iallafall betala 12%
Färdig juni 2024,blev 4 år och ska betala tillbaka 101300
Så himla glad jag är

Hej
Ett tag sen jag skrev.
Fick papper på beviljad skuldsanering i fredags.
Har sammanlagt 802 000.på några skulder står jag själv och några gemensamma med mitt ex.
Ska iallafall betala 12%
Färdig juni 2024,blev 4 år och ska betala tillbaka 101300
Så himla glad jag är
Fick du hjälp av skuld, budget rådgivare eller skicka du in det själv?

Ordningen man tar saker efter, med reservation för att mitt minne sviker

Kontanter
Bankmedel
Löneutmätning
Fonder och aktier
Lös egendom inkl bostadsrätter
Fastigheter
Fartyg och luftfartyg
Tvistiga fordringar.

Du får alltså behålla helikoptern längre än en bostadsrätt.
Skönt och läsa att jag får behålla helikoptern. Blev lite orolig där ett tag!

Vad kan vara orsaken till att en av de jag har skuld till tar en uc nu 1 månad efter att min skuldsanering blivit beviljad?

Har precis fått brev att de mottagit min ansökan.

2,75 miljoner i skuld, ~30 år gammal. Inga barn. Inget har landat hos KFM än

Har haft kontakt med psykvården sen 8 års ålder och går fortfarande i terapi och äter massa mediciner på grund av trauman från uppväxten vilka har indirekt gjort att jag hamnat i skiten.

Så 25 år av självdestruktivitet har landat i detta. Har aldrig drogat men spelat och shoppat. är spelfri sedan 2 år tillbaka

Hade planerat att begå självmord men såg det här som kanske en sista räddning. Visste inte att det fanns något som skuldsanering

Men jag har ju som många andra lagt och lån och hållet på att trixa i 12 år typ. Tog ett lån också ganska nyligen för att betala av ett ”privat” lån vilket jag inte hade överlevt om jag inte fixat... Det ställer till möjligheterna för skuldsanering va?

usch jävla helvete att vilja leva men inte kunna.

Har precis fått brev att de mottagit min ansökan.

2,75 miljoner i skuld, ~30 år gammal. Inga barn. Inget har landat hos KFM än

Har haft kontakt med psykvården sen 8 års ålder och går fortfarande i terapi och äter massa mediciner på grund av trauman från uppväxten vilka har indirekt gjort att jag hamnat i skiten.

Så 25 år av självdestruktivitet har landat i detta. Har aldrig drogat men spelat och shoppat. är spelfri sedan 2 år tillbaka

Hade planerat att begå självmord men såg det här som kanske en sista räddning. Visste inte att det fanns något som skuldsanering

Men jag har ju som många andra lagt och lån och hållet på att trixa i 12 år typ. Tog ett lån också ganska nyligen för att betala av ett ”privat” lån vilket jag inte hade överlevt om jag inte fixat... Det ställer till möjligheterna för skuldsanering va?

usch jävla helvete att vilja leva men inte kunna.
Se det såhär.... Du är på god väg och får du inte inledande nu så får du det garanterat senare. Du har tagit tag i ditt liv och bara det är en vinst.
30 års destruktivt beteende försvinner inte över en natt men det finns hopp och vad är några år av resten av ditt liv????
Ge inte upp, stor kram till dig. ❤️

Se det såhär.... Du är på god väg och får du inte inledande nu så får du det garanterat senare. Du har tagit tag i ditt liv och bara det är en vinst.
30 års destruktivt beteende försvinner inte över en natt men det finns hopp och vad är några år av resten av ditt liv????
Ge inte upp, stor kram till dig. ❤️

Tack för de orden, men allt blir så mycket svårare när man är ensam. Jag har tyvärr inga vänner och ingen familj. Alltså inget socialt liv alls. Är helt ensam med den här jävla ångesten så vet inte hur mycket hopp det finns tyvärr. Den enda jag har är farsan numer.

Är det ens värt det när hela livet har varit piss? Om jag levt på nåder i 30 år+ och fortfarande inte känner att livet är annat än tortyr, vore det faktiskt så jäkla förfärligt att avsluta livet då??

Hur stor är ens chansen att jag får skuldsanering??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp