Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Allesammans!

Blev beviljad inledande skuldsanering ca 25 Januari.
Fick nyss reda på att inga av alla mina ca 55 fodringsägare inte invänt mot betalplanen. (3 veckor har även gått för dem att invända) men det dock tillkommit 2 mindre fordringar till som skall läggas till betalplanen och ytterligare 3 veckor måste gå nu. Nu har även 4-5 andra inkassobolag hört av sig angående fordringar som förfallit 2017 i mars. Borde inte dessa vara med redan i saneringen eftersom inledande och skuldsaneringen i princip redan är klar? Är inte de fordringarna ogiltiga nu eftersom dom borde anses preskriberade?

Nej, ända till laga kraft av skuldsaneringsbeslut kan det tillkomma nytt

Nej, ända till laga kraft av skuldsaneringsbeslut kan det tillkomma nytt
Okej, jag skrev email till min handläggare om detta precis och tog med fordringarna som pdf er. Men i värsta fall förlänger detta bara processen väl?

Okej, jag skrev email till min handläggare om detta precis och tog med fordringarna som pdf er. Men i värsta fall förlänger detta bara processen väl?

I bästa fall antar jag du menar. I värsta fall invänder någon av de nya och kommer med argument som stjälper allt

Ja det blir ju som med de andra som tillkommit, tre veckor att inkomma med svar, förmodligen längre.

I bästa fall antar jag du menar. I värsta fall invänder någon av de nya och kommer med argument som stjälper allt
Har svårt och tro att de kan komma med något bra argument, det rör sig bara om småsummor. Det kan dra ut på processen lite sa min handläggare, men vi kommer nog ändå kunna fatta beslut under april. Sa hon gällande de två nya som hon nämnde förra veckan över telefon. Men 55 st har redan godkänt betalplanen, 4 st kommer nog inte göra att hela skuldsaneringen avslås tror jag men kan ha fel.

Har svårt och tro att de kan komma med något bra argument, det rör sig bara om småsummor. Det kan dra ut på processen lite sa min handläggare, men vi kommer nog ändå kunna fatta beslut under april. Sa hon gällande de två nya som hon nämnde förra veckan över telefon. Men 55 st har redan godkänt betalplanen, 4 st kommer nog inte göra att hela skuldsaneringen avslås tror jag men kan ha fel.

Oj är det bara mindre summor alla dessa 55lån?

Det viktiga är nog inte summan som invändningen står för utan vad invändningens innehåll

Såg på fogdens fb att man verkar informera om att skuldsanering bör omprövas om man får skatteåterbäring på mer än 10000

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp