Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som fått beviljad skuldsanering med lån väldigt tätt inpå ansökan eller till och med efter ansökan?
Efter ansökan är garanterat avslag.
Jag tog mitt sista lån tre månader innan ansökan och fick redovisa att de lånen gick till att betala andra lån.

Någon som fått beviljad skuldsanering med lån väldigt tätt inpå ansökan eller till och med efter ansökan?

Jag hoppas verkligen att ingen beviljas med lån tagna efter ansökan

Jag tog lån tre månader innan ansökan, fem månader innan inledande. Jag har dock inget spelberoende, överkonsumtionsproblem el. liknande. Sista lånet var också en bråkdel av totala skulden, majoriteten av skulderna hade flera år på nacken. Tror sådana omständigheter spelar in, den berömda helhetsbedömningen.

Hej!

Tack så mycket för svaren.

Jag har stängt av mig på spelpaus.
Jag går hos psykogen en KBT behandling, några gånger kvar.

Men man kan inte bifoga filer i ansökan om skuldsanering .

Hur gjorde du ?

Jag kunde bifoga dokument i det gamla systemet. Intyget från pyskologen var dock inte klar när jag ansökte. Fick rådet av kfm att vänta in mitt ärendnr (när man får bekräftelse på att de tagit emot ansökan) och skicka intyget i efterhand med hänvisning till ärendenr. Skickade intyget ca två veckor efter ansökan

Jag kunde bifoga dokument i det gamla systemet. Intyget från pyskologen var dock inte klar när jag ansökte. Fick rådet av kfm att vänta in mitt ärendnr (när man får bekräftelse på att de tagit emot ansökan) och skicka intyget i efterhand med hänvisning till ärendenr. Skickade intyget ca två veckor efter ansökan

OK tack för svaren

Hur funkar de med skuldsanering om jag blir av med jobbet o går på a kasssan

omprövning

men lär knappa bli nått o pynta in så vad säger borgenärerna då finns risken att bli av med den tro?

Hur funkar de med skuldsanering om jag blir av med jobbet o går på a kasssan

omprövning

men lär knappa bli nått o pynta in så vad säger borgenärerna då finns risken att bli av med den tro?

Absolut NEJ på sista frågan! Så länge du inte själv är skyldig till att Du blir av med jobbet och du begär omprövning, så kan INTE Din skuldsanering hävas.

Absolut NEJ på sista frågan! Så länge du inte själv är skyldig till att Du blir av med jobbet och du begär omprövning, så kan INTE Din skuldsanering hävas.
De kan ju säkert komma med en del synpunkter och ifrågasätta (som många av dem gör utan egentlig grund när beslutet tas) utan att det leder någonvart.

Om man får inledande skuldsanering då får man en anmärkning? Även om skuldsaneringen avslås senare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp