Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min skuldsanering vinner laga kraft i slutet på veckan. Kan man kolla med TR på fredag tex om det kommit in någon överklagan?

Jag väntar också på att mitt beslut om skusan ska vinna laga kraft. Var det ngn som invände före beslutet?

Jag väntar också på att mitt beslut om skusan ska vinna laga kraft. Var det ngn som invände före beslutet?
Nej. En borgenär som ville ändra nummer på sitt ärende bara. Tror det kommer gå vägen, men man blir lite nojig☹️. Själv?

Nej. En borgenär som ville ändra nummer på sitt ärende bara. Tror det kommer gå vägen, men man blir lite nojig☹️. Själv?
Ingen invände men man blir nojig ändå. Speciellt när ett inkassobolag tar en upplysning efter beslutet.

Har tidigare fått besked om att min ansökan om skuldsanering avslås pga att "du har skuldsatt dig nära i tiden..." "Du har inte visat på att du har slutat skuldsätta dig. Det visar inte heller på att du är fri från ditt spelberoende och vi kan inte se en tydlig brytpunkt för din skuldsättning".

Då är mina funderingar. Vad räknas vara på nära inpå tiden. Någon som har fått beviljad skuldsanering med spelproblem och i så fall hur länge fick ni vänta? Sedan är också det här med "tydlig brytpunkt". Jag går besöker en beroendegrupp veckovis och släkt har möjlighet att ha insyn i min internetbank. Vad mer begärs?

Hej!

Hur nära var dina skulder när du ansökte ?
Du har inte visat på att du har slutat skuldsätta dig och visar inte heller på att du är fri från ditt spelberoende.......

Hur bevisar man att man är spelfri eller hur kan KF kontrollera att du inte slutat spela ?

Vad vill Kronofogden se för bevis ?

Typ kollar de kontotransaktioner, bevis från spelpaus eller intyg på spelbehandling.

Jag vill veta för att jag skulder också p.g.a spelmissbruk och tänkte ansöka om skuldsanering.

Hej!

Hur nära var dina skulder när du ansökte ?
Du har inte visat på att du har slutat skuldsätta dig och visar inte heller på att du är fri från ditt spelberoende.......

Hur bevisar man att man är spelfri eller hur kan KF kontrollera att du inte slutat spela ?

Vad vill Kronofogden se för bevis ?

Typ kollar de kontotransaktioner, bevis från spelpaus eller intyg på spelbehandling.

Jag vill veta för att jag skulder också p.g.a spelmissbruk och tänkte ansöka om skuldsanering.
Det du skriver om åtgörder som bevis för att du slutat spela är nog det som man får visa vid en skuldsanering.

Hej!

Jag sitter och funderar på att söka skuldsanering har minst 750 tusen k skulder som tar säkert 10-15 år att betala.
Är det någon här som har skuldsanering ? Kan mina spara något varje månad ? Hur lever ni?

Alla mina uc försvinner i dec men ligger bak 15 tusen varje månad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp