Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lång historia kort
Skulder på strax över en miljon pga spel, att en tog lån i mitt namn & massa annat. Jag är 25år gammal.

I december fick jag inledande skuldsanering,

Jag fick ett brev förra veckan om att CSN sa nej till skuldsanering & jag fick en chans att yttra mig (jag hade kommit in på en utbildning men pengarna gick till spel, detta va i en väldigt mörk period i mitt liv, & de va strax där efter jag började hos psykolog & tillslut även sökte skuldsanering.
Idag fick jag beslutet, Skuldsaneringen avslås. Pga bidragsfusk.

Hur går jag vidare nu?
Jag ska ju överklaga, men sen då?
Det kommer ju förmodligen aldrig gå igenom?..
När dom avslår min överklagan så är det att ansöka på nytt som gäller eller?
Hade jag kunnat lösa 125k till CSN så hade jag ju gjort det.

Livet känns just nu ganska tragiskt & att jobba kommer kännas förjävla meningslöst.
Du måste vara tydlig i din överklagan med att när du tog CSN var din avsikt att läsa utbildningen men att det sedan pga sjukdom inte blev så. Men kan bli svårt eftersom det med tanke på beloppet har rört sig om en lång period.

Lång historia kort
Skulder på strax över en miljon pga spel, att en tog lån i mitt namn & massa annat. Jag är 25år gammal.

I december fick jag inledande skuldsanering,

Jag fick ett brev förra veckan om att CSN sa nej till skuldsanering & jag fick en chans att yttra mig (jag hade kommit in på en utbildning men pengarna gick till spel, detta va i en väldigt mörk period i mitt liv, & de va strax där efter jag började hos psykolog & tillslut även sökte skuldsanering.
Idag fick jag beslutet, Skuldsaneringen avslås. Pga bidragsfusk.

Hur går jag vidare nu?
Jag ska ju överklaga, men sen då?
Det kommer ju förmodligen aldrig gå igenom?..
När dom avslår min överklagan så är det att ansöka på nytt som gäller eller?
Hade jag kunnat lösa 125k till CSN så hade jag ju gjort det.

Livet känns just nu ganska tragiskt & att jobba kommer kännas förjävla meningslöst.
Verkligen tråkig läsning.
Har du varit ärlig med detta under processen angående CSN eller det framkom nu ?
Har skulden blivit polisanmäld av CSN.?
Tvistiga skulder ingår aldrig och ej heller de som är pga brott.
Det ser mörkt ut men jag hade kommit med ett yttrande och förklarat precis så som det är.
Om inget annat så kan det kanske vara till fördel om du ska söka igen.

Verkligen tråkig läsning.
Har du varit ärlig med detta under processen angående CSN eller det framkom nu ?
Har skulden blivit polisanmäld av CSN.?
Tvistiga skulder ingår aldrig och ej heller de som är pga brott.
Det ser mörkt ut men jag hade kommit med ett yttrande och förklarat precis så som det är.
Om inget annat så kan det kanske vara till fördel om du ska söka igen.

Ärlig & ärlig, jag visste att hela skulden låg hos CSN & det skrev jag med i min skuldsaneringsansökan. Men ja jag är anmäld för att, något jag dock inte visste.
Ska kontakta CSN idag om att få fallet omprövat & då försöka få till en återbetalningsplan, dom kanske tänker annorlunda denna gången imed skuldsaneringen.
Sen även ringa min handläggare om skuldsaneringen & berätta att jag gjort detta

Ärlig & ärlig, jag visste att hela skulden låg hos CSN & det skrev jag med i min skuldsaneringsansökan. Men ja jag är anmäld för att, något jag dock inte visste.
Ska kontakta CSN idag om att få fallet omprövat & då försöka få till en återbetalningsplan, dom kanske tänker annorlunda denna gången imed skuldsaneringen.
Sen även ringa min handläggare om skuldsaneringen & berätta att jag gjort detta
Varför visste du inte att du var anmäld.?
Ligger det nära i tiden eller det är någon annan anledning till att du inte fått information om anmälan.?

Varför visste du inte att du var anmäld.?
Ligger det nära i tiden eller det är någon annan anledning till att du inte fått information om anmälan.?

Nej jag har inte fått något om det.
Strax över ett år tillbaka

Intrum har tagit en upplysning på mig idag efter beslut om skuldsanering. Ni som har skuldsanering, har ni varit med om det? Man blir ju lite nervös innan beslutet hunnit vinna laga kraft. Det invände inte så varför tar de en upplysning undrar jag?

Med risk att få en folkstorm emot mig nu vill jag ändå försvara Trådstartaren... visst är skulderna orsakade av en själv och man får stå sitt kast. Men om samhället är så beroende av ens expertis och man är villig att offra delar av sitt privatliv för att hjälpa omgivningen vore det kanske kul för hen att kunna behålla en tusenlapp och unna sig själv något under rådande omständigheter. Säger inte att detta är självklart och gäller alla och borde gälla jämt, men just i detta fall tycker jag att hen är värd det. Skulle personligen leverera en blombukett till TS om jag visste vem personen var som tack för en fin insats
Intrum har tagit en upplysning på mig idag efter beslut om skuldsanering. Ni som har skuldsanering, har ni varit med om det? Man blir ju lite nervös innan beslutet hunnit vinna laga kraft. Det invände inte så varför tar de en upplysning undrar jag?
Jag har också fått upplysning efter beslutet men det var ett tag efter att det vunnit laga kraft.
Tror inte att du behöver oroa dig.

Jag har också fått upplysning efter beslutet men det var ett tag efter att det vunnit laga kraft.
Tror inte att du behöver oroa dig.
Ja du har säkert rätt i det men det känns alltid lite obehagligt när det tar en upplysning. Man inser att man kommer att vara bevakad de närmste åren. Ser också nu att jag gjort inlägg i ”fel tråd”. Avsåg skuldsaneringstråden.

Fundering såhär på eftermiddagen då jag försöker bena ut åt en bekant: om någon har skickat in konkursansökan, är det ens möjligt att ansöka om skuldsanering för företagare då? Personen har enskild firma ska tilläggas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp