Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har precis öppnat det viktigaste brevet i mitt liv! BESLUT OM SKULDSANERING! Känns så overkligt och jag är sjukt tacksam för denna chans! Det tog sin lilla tid, 6 mån från inledande men till slut så...:)!

Nu är det bara att vänta in dessa tre veckor. Samtliga 29 borgenärer godkände och jag tänker att chansen är liten att någon skulle överklaga då ingen invände. Förutsatt man man inte missat ngn borgenär som i efterhand överklagar för att ingå i betalplanen. Vet inte varför jag blir nervös inför att det ska vinna laga kraft.

Ska korka upp en flaska rött och fira ikväll:)! Tack så mycket för all info ni delat med er! Hade aldrig kommit så långt utan all stöd från detta underbara forum!
@Kimsan72 @Terry_
Stort grattis ✌️ :)

Efter utmätning i uträkningen men i och med att han nu inte får jobba är det ju inget som stämmer med hans lön.

Ah, men att sambo/make har löneutmätning och därför mindre pengar i handen spelar ingen roll i beräkningen.

Hej jag har skuldsanering, jobbar oxå på sjukhus. Ni kan tänka er läget som är nu , jag blir ju inbeordrad för det finns inget folk. Det resulterar ju självklart i att jag iaf nästa månad kommer få en jäkligt bra lön. Dock är risken att jag själv blir sjuk stor då jag jobbar på infektion , då lär jag knappt få ngn lön. Är det ngn mening att ringa dom nu eller ska jag göra det när den här soppan är över ?
Känns pinsamt att ens tänka på min ekonomi när människor mister livet men jag har äntligen efter 14 år fått ordning på min Ekonomi och vill inte hamna i problem .

Hej jag har skuldsanering, jobbar oxå på sjukhus. Ni kan tänka er läget som är nu , jag blir ju inbeordrad för det finns inget folk. Det resulterar ju självklart i att jag iaf nästa månad kommer få en jäkligt bra lön. Dock är risken att jag själv blir sjuk stor då jag jobbar på infektion , då lär jag knappt få ngn lön. Är det ngn mening att ringa dom nu eller ska jag göra det när den här soppan är över ?
Känns pinsamt att ens tänka på min ekonomi när människor mister livet men jag har äntligen efter 14 år fått ordning på min Ekonomi och vill inte hamna i problem .
Du behöver inte begära omprövning om inte inkomsten höjs och är bestående.

Ah, men att sambo/make har löneutmätning och därför mindre pengar i handen spelar ingen roll i beräkningen.
Jo, jag har förstått det. Men det var också ett fel i makens uträkning så det blir något bättre när detta är korrigerat, men det är ju fortfarande så att vi går back på att han jobbar.

Lång historia kort
Skulder på strax över en miljon pga spel, att en tog lån i mitt namn & massa annat. Jag är 25år gammal.

I december fick jag inledande skuldsanering,

Jag fick ett brev förra veckan om att CSN sa nej till skuldsanering & jag fick en chans att yttra mig (jag hade kommit in på en utbildning men pengarna gick till spel, detta va i en väldigt mörk period i mitt liv, & de va strax där efter jag började hos psykolog & tillslut även sökte skuldsanering.
Idag fick jag beslutet, Skuldsaneringen avslås. Pga bidragsfusk.

Hur går jag vidare nu?
Jag ska ju överklaga, men sen då?
Det kommer ju förmodligen aldrig gå igenom?..
När dom avslår min överklagan så är det att ansöka på nytt som gäller eller?
Hade jag kunnat lösa 125k till CSN så hade jag ju gjort det.

Livet känns just nu ganska tragiskt & att jobba kommer kännas förjävla meningslöst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp