Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det som är fel är ju makens netto.
Alltså det största problemet är ju att han inte längre får jobba i den omfattning som vi trodde och det andra problemet är ju att i min uträkning ska han stå för större del av kostnaderna än vad han faktiskt får behålla. Vet att jag har funderat på detta scenario tidigare och ser nu att det blir som jag misstänkte. Min buffert försvinner helt och hållet eftersom hans uträkning inte innehåller någon buffert. Som det ser ut nu kommer jag inte att klara min skuldsanering. Hade varit bättre om han inte hade jobbat.

Alltså det största problemet är ju att han inte längre får jobba i den omfattning som vi trodde och det andra problemet är ju att i min uträkning ska han stå för större del av kostnaderna än vad han faktiskt får behålla. Vet att jag har funderat på detta scenario tidigare och ser nu att det blir som jag misstänkte. Min buffert försvinner helt och hållet eftersom hans uträkning inte innehåller någon buffert. Som det ser ut nu kommer jag inte att klara min skuldsanering. Hade varit bättre om han inte hade jobbat.
Nu lider jag verkligen med dig.
Så trist och du är ju snart klar med din skuldsanering.
Du är ju snart i mål
Hoppas verkligen det löser sig.
Nu får vi vara lite ödmjuka här du har ju kämpat o snart klar.
Du är inte värd att det strular nu.
Och det märkliga är att det ibland är bättre att inte arbeta.
Så typiskt detta land vi är lite konstiga och har ibland konstiga regler på mycket.
Kram❤️

Vad händer om man missar en betalning på sin skuldsanering.
Jag har nu svaret!
Igår fick jag en påminnelse på att jag betalat 153 kr för lite i februari.
Gjorde en omprövning pga att jag inte längre behöver resebidrag och fick hem ett nytt beslut om att omprövningen avslogs men det stod även att from januari 2020 är mitt betalningsutrymme xxxxx kr dvs 153 kr mindre än tidigare.
Denna summa betalade jag in i februari.
Ringde upp kfm igår och då visade det sig att den summan är vad mitt betalningsutrymme är men jag ska betala enligt tidigare beslut.
Väldigt dåligt och luddigt skrivet då det ej stod någon information om att man ska följa tidigare plan.
Nog om det då jag egentligen vill berätta att borgenärena ej får reda på att man ligger back vid första påminnelsen utan det är vid andra påminnelsen de får information.
Tänker även på dig som fick ett högre belopp att det ändå kanske är den gamla planen som gäller.
Ha en fin dag alla.

Vad händer om man missar en betalning på sin skuldsanering.
Jag har nu svaret!
Igår fick jag en påminnelse på att jag betalat 153 kr för lite i februari.
Gjorde en omprövning pga att jag inte längre behöver resebidrag och fick hem ett nytt beslut om att omprövningen avslogs men det stod även att from januari 2020 är mitt betalningsutrymme xxxxx kr dvs 153 kr mindre än tidigare.
Denna summa betalade jag in i februari.
Ringde upp kfm igår och då visade det sig att den summan är vad mitt betalningsutrymme är men jag ska betala enligt tidigare beslut.
Väldigt dåligt och luddigt skrivet då det ej stod någon information om att man ska följa tidigare plan.
Nog om det då jag egentligen vill berätta att borgenärena ej får reda på att man ligger back vid första påminnelsen utan det är vid andra påminnelsen de får information.
Tänker även på dig som fick ett högre belopp att det ändå kanske är den gamla planen som gäller.
Ha en fin dag alla.
Om du menade mig så har jag fått en glasklar ny betalplan. Intressant nog så återväcks alla mindre skulder som jag slutbetalade till under första året. Så nu är det ett antal borgenärer som får glädja sig över typ 25 kr i månaden till under sista året.

Om du menade mig så har jag fått en glasklar ny betalplan. Intressant nog så återväcks alla mindre skulder som jag slutbetalade till under första året. Så nu är det ett antal borgenärer som får glädja sig över typ 25 kr i månaden till under sista året.
Just det, det var du.
Hur mycket mer i månaden blev den nya betalplanen.?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp