Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så jädra tråkigt och så fult att inte komma med detta innan tex när betalplanen skickades ut.
C-finance kanske.?
Ja hopplöst och man blir ju helt nedslagen när sånt här dimper ner i lådan :-/
Det verkar vara smssnabbkredit eller smskredit som denna legat bakom för länge sedan bland annat och sedan har 2 bolag till på sig som nu försöker överklaga mitt beslut. Jag har haft något mes sms kredit förut men det va 2014 enligt mina mail !!
Så detta är nog något denna person försöker utan belägg.

Fyfan alltså väntat sedan 31 Juli 2019 då jag fick inledande om sanering, den 17 feb 2020 beslutades det att jag blev beviljad. Nu idag kom ett brev från kronofogden med ett överklagande från någon C information AB. Aldrig hört talas om dom eller hittar ingen information om vem det är alls, någon som vet?!
Enligt brevet inkom dessa C information AB med överklagande den 4 mars men jag fick brev om det nu idag.

Vad händer nu någon som har varit med om detta? :-/
Fy beklagar Matte!
Vad överklagar de? Eller handlar det om att de inte anmält skulden och vill att deras skuld ska ingå i din skuldsanering? Var det överhuvudtaget någon som invände tidigare?

Fy beklagar Matte!
Vad överklagar de? Eller handlar det om att de inte anmält skulden och vill att deras skuld ska ingå i din skuldsanering? Var det överhuvudtaget någon som invände tidigare?
Pratade med den på kronofogden som skickat brevet till mig och han sa att det inte är något motsättande av saneringen i sig utan dom tycker sig ha en fodran mot mig som dom tycker ska ingå i betalplanen. Vilket är konstigt då jag aldrig haft med C information AB att göra överhuvudtaget. Haft nån skuld till något sms kredit eller liknande 2014 men den är betald. Så vet inte riktigt vad som ska hända nu.

Pratade med den på kronofogden som skickat brevet till mig och han sa att det inte är något motsättande av saneringen i sig utan dom tycker sig ha en fodran mot mig som dom tycker ska ingå i betalplanen. Vilket är konstigt då jag aldrig haft med C information AB att göra överhuvudtaget. Haft nån skuld till något sms kredit eller liknande 2014 men den är betald. Så vet inte riktigt vad som ska hända nu.

Oavsett så är det positivt att de inte motsätter sig saneringen i sig om du förstår vad jag menar:) Sen ska de såklart inte använda sig av bedrägeri.

Känns som något planerat att inkomma med detta precis innan saneringen fått laga kraft.
Så bedrövligt att behöva uppleva detta typ en vecka innan beslutet fått laga kraft.
Känns oetiskt.

Ja det blir krångligt .
Dom brukar anse att ett överskott på 200k efter vinstskatt betalats är ok. Man kan ha åsikter om det är rimligt belopp eller ej

Hej!

Är du säker på att det är 200 tkr efter vinstskatt ?

Jag har ställt frågan och läste överallt på nätet.

Vissa säger 200 tkr efter skatt (jurister och ett beslut från KF ) och andra säger 200 tkr ( b.la frågat KF) innan skatt.

Vem fan skall man lita på ?

Hej!

Är du säker på att det är 200 tkr efter vinstskatt ?

Jag har ställt frågan och läste överallt på nätet.

Vissa säger 200 tkr efter skatt (jurister och ett beslut från KF ) och andra säger 200 tkr ( b.la frågat KF) innan skatt.

Vem fan skall man lita på ?

Nej inte säker, fått info från skuldsaneringen

Hej!
Vad tror ni om detta nu när Corona förstör så mycket ekonomiskt för hela landet,världen! Kommer det beviljas mindre skuldsaneringar nu eller vad tror ni???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp