Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bilen har jag fått behålla då den inte är värd mer än 10 tusen... En gammal golf från 99
Jobba måste jag ju kan inte vägra åka till platser jag blir tillagt att jobba pp
Har du tagit upp dina reskostnader för att ta dig till jobbet i din ansökan?

Behöver du vabba så ofta med barn som är så gamla?

Försäkringskassan har väl en gräns vid 12 år OM det inte föreligger speciella skäl för vabbande efter den åldern... Så var det när min dotter var liten iallafall...

P
Försäkringskassan har väl en gräns vid 12 år OM det inte föreligger speciella skäl för vabbande efter den åldern... Så var det när min dotter var liten iallafall...
precis skrev precis såg inte ditt inlägg ;)

VAB är upp till 12 år med ersättning sen kan man givetvis vabba men utan pengar då.

Går att vabba till 16 har jag för mig, men krävs typ läkarintyg. Kanske längre än så för barn inom lss

Halvrätt..

Om du har ett sjukt barn som fyllt 12 år men inte 16 år
Du kan få ersättning för vab för barn som har fyllt 12 men ännu inte 16 år om barnet behöver mer hjälp än vanligt i den åldern.

Det kan till exempel gälla om du behöver följa med barnet på läkarbesök eller om ett annars friskt barn blir sjukt och inte klarar sig själv.

För att få ersättning för vab för ett barn som fyllt 12 år men inte 16 år behöver du ett läkarutlåtande från första dagen du är hemma.

Om du ansöker om vab för att ha följt med på ett läkarbesök räcker det att läkaren skriver på ditt läkarkvitto, eller i ett intyg om sjukvård att det var nödvändigt att du följde med ditt barn.

Om ditt barn har en långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning och grundsjukdomen förvärras eller om hen blir akut sjukt i en annan sjukdom kan du få ersättning för vab om ditt barn har fyllt 12 år men inte 16 år.

Om ditt barn behöver särskild tillsyn eller vård på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan Försäkringskassan besluta om att du kan vabba på samma sätt som för ett barn som ännu inte fyllt 12 år. Det kallas för ett förhandsbeslut. Om du har ett förhandsbeslut behöver du ett intyg från den åttonde sjukdomsdagen.

För att ansöka om ett förhandsbeslut behöver du be ditt barns läkare om ett utlåtande för förhandsbeslut.

Tänk på att om du får vårdbidrag eller omvårdnadsbidrag kan du inte få ersättning för vab om vårdbidraget eller omvårdnadsbidraget täcker samma behov av tillsyn och vård.

Minimera

Om du har ett allvarligt sjukt barn upp till 18 år
Föräldrar till ett allvarligt sjukt barn som inte fyllt 18 år kan få ersättning för ett obegränsat antal dagar.

Du kan få ersättning om:

• det finns en påtaglig fara för barnets liv eller
  • om barnet efter och i direkt anslutning till ett livshotande tillstånd, får behandling mot sin sjukdom och det finns fara för barnets liv utan denna behandling.
När barnet är allvarligt sjukt har båda föräldrarna rätt till ersättning för samma barn och tid under ett obegränsat antal dagar.

Om ditt barn är allvarligt sjukt ska läkaren skriva ett utlåtande. Det ska innehålla en diagnos och beskrivning av barnets sjukdom och behandling.

Jag borde börja på fkassan som så snabbt tuggade igenol regelverket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp