Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
CSN ingår aldrig i en skuldsanering. Inte huvudskulden så att säga. Den brukar pausas under saneringen. Eventuella obetalda årsavgifter kan dock ingå.

Mitt csn är pausat under betalplanen, men jag ska betala till csn när betalplanen är slut.

Jo jag vet så inget problem där. Var väl mest nyfiken om det kan ställa till det med skuldsanering och hur mycket, om nått, man får behålla av en engångssumma.

Det törs jag inte svara på alls

Jag kom på nu att de 200 kr mindre jag ska betala är pga att när jag fick skuldsanering så var det 4800 kr i förbehåll men numera är det 5000 kr då det höjts.

Saker och ting förändras och det glömmer man ibland. Jag fick läsa riktlinjerna när jag beviljades skuldsaneringen och då var det precis som jag redogjorde för. Bara att gratulera den som fått det fördelaktigare och samtidigt inse att livet inte alltid är ”rättvist”...
Vad menar du.?

Det törs jag inte svara på alls

Så var det för mig också, men det finns tydligen flera varianter och så blir det väl beroende på att det är människor som fattar besluten.

*Edit... Det var inte ditt inlägg jag tryckte ”citera” på, Lasseman. Det var skyatnight. Av någon outgrundlig anledning blev det knas...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp