Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har koll på hur gamla skuldsaneringslagen gick till men hur är det nu för tiden?
Man får inledande och en betalningsplan man börjar betala direkt? Får man tillgodoräkna sig denna tid (totalt 5 år) från inledande till att man får avgörande beslut om skuldsanering?

Hälsn. Olle.

Har koll på hur gamla skuldsaneringslagen gick till men hur är det nu för tiden?
Man får inledande och en betalningsplan man börjar betala direkt? Får man tillgodoräkna sig denna tid (totalt 5 år) från inledande till att man får avgörande beslut om skuldsanering?

Hälsn. Olle.
Ja, du börjar betal.a direkt oftast månaden efter.
Tiden med inledande ingår i de fem åren.

Godkväll! Fick beslut om inledande 15/11, men har inte fått någon information ännu att det slutligt blir så. Borde det inte komma snart?

Godkväll! Fick beslut om inledande 15/11, men har inte fått någon information ännu att det slutligt blir så. Borde det inte komma snart?

Du har väl inte fått förslaget än?
Jag tror det kan bli klart i mitten av mars

Nej, inget förslag ännu. Står att det normalt tar 6-7 veckor och nu har det gått åtta veckor. Därför jag undrade.

Nu börjar ju årsbesked och sånt dimpa ner. Jag har skuldsanering men har i dagarna fått flera årsbesked om betald ränta 2019. Fattar ingenting för jag trodde räntan fryses vid skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp