- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Har betalat in på min 45e månad. 15 kvar!
Har du kunnat spara mycket under dina år med skuldsanering?
Har betalat in på min 45e månad. 15 kvar!
Har du inte fått brev om det förrän nu konstigt ?Är det någon som har erfarenhet av vad som händer om man inte betalar in på skuldsaneringen? Hur många avbetalningar kan missas innan saneringen upphör? Kan man betala in dubbelt nästa månad eller hur funkar det?
Jag har fått ett brev från Kfm om att en person som fick skuldsanering i maj inte betalat in i oktober. Det blir inte många kr till mig per år, så strunt samma för min del, men blir orolig nu att personen i fråga sabbat sitt livs chans att bli fri från miljonskulderna!! December är väl betalfri? Hoppas det kan regleras då!
Undrar också varför man får betala in själv?? Med risk för sånt här strul!
Blir verkligen beklämd över hur vissa väljer att agera när de fått hjälp!![]()
Så det är borgenärerna själva som begär omprövning? Avslutas skuldsaneringen då, eller får personen en chans till? Om den avslutas är väl chansen minimal att bli beviljad skuldsanering igen i framtiden?Att man får betala själv är lite av en ekonomisk rehabilitering, man ska lära sig att när räkning kommer ska man betala den, något som inte är självklart för alla.
Hur många missar som helst om ingen begär omprövning
Fick brevet förra fredagen och det gällde betalning för okt, nov har jag ingen aning om. Tycker också info kom väl sent.Har du inte fått brev om det förrän nu konstigt ?
Ja, kfm är inte part i skuldsaneringen.Så det är borgenärerna själva som begär omprövning? Avslutas skuldsaneringen då, eller får personen en chans till? Om den avslutas är väl chansen minimal att bli beviljad skuldsanering igen i framtiden?
Fick brevet förra fredagen och det gällde betalning för okt, nov har jag ingen aning om. Tycker också info kom väl sent.
Har du kunnat spara mycket under dina år med skuldsanering?
Har inte en krona sparad. Har en hög försörjningsbörda och har valt att lägga pengar på hundarna.Har du kunnat spara mycket under dina år med skuldsanering?
Ditt ob är inte så bra att du inte angett i din skuldsanering.Hej!
Jag har en pågående skuldsanering sedan ett år tillbaka. Jag undrar hur mycket pengar man får spara under sin skuldsanering?
För det första tog inte budgetrådgivaren med min ob i ansökan om skuldsanering utan bara grundlönen vilket gör att jag automatiskt har lite mer att röra mig med, är inte det fel/konstigt?
Jag lever extremt snålt och sparar allt jag kan och är rädd för att någon ska motsätta sig min förmåga att spara så pass mycket som jag gör.
Dessutom sparar jag pengar i aktier och fonder vilket kommer synas som överskott av kapital på deklarationen vilket gör mig rädd för att någon borgenär ska skicka in om omprövning, samtidigt framgår det ingenstans att man inte får göra det.
Tacksam för svar!
Det brukar bli två år till med skuldsanering om borgenärerna får igenom omprövningen. Begär du själv så ändras betalningsplanen.Så det är borgenärerna själva som begär omprövning? Avslutas skuldsaneringen då, eller får personen en chans till? Om den avslutas är väl chansen minimal att bli beviljad skuldsanering igen i framtiden?