Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej det är inga skatteskulder det är lån. jag flyttar för att få närmre till jobbet. Sen ha väll det inget med löneutmätnings att göra antar jag.

Om man nu inte får skuldsanering och har löneutmätning i flera år sjunker ens skulderna? Kan man ens bli skuldfri på 15år som de snackar om...

Förstår det, hen borde kanske vetat om det, men att lånet togs för bara 1 år sedan hade nog ändå gjort att du blivit nekad skuldsanering.

En behandling mot spelberoende betyder inte att personen slutar spela, talar ur egen erfarenhet.

Togs lånet innan eller efter behandlingen?
Det finns aldrig några garantier för ny skuldsättning oavsett spelberoende eller inte och självklart behöver inte en behandling innebära att personen slutat spela.
Jag har inte spelat på ett år och skulden uppstod innan behandlingen.
Jag ifrågasätter inte chansen till att få skuldsanering utan handläggarens arbete i ärendet.
Hen bör kunna svara på hur vi skall gå tillväga med skulden som ej inkommit, och kan man inte svara så försöker man ta reda på det anser jag.

Hej,

Jag undrar hur färska era lån har varit när ni har blivit beviljat skuldsanering?

Dvs har dom tagits för:
1 vecka sen
1 månad sen
1 år sedan etc.

Verkar vara ganska spridda skurar där vissa säger att man absolut inte kan få skuldsanering med lån tagna inom 1-2 år medans andra säger att dom har tagit lån månaden innan och fått beviljat.
Så, hur har det sett ut för er som har fått beviljat?

Edit: såg nu att jag kanske la den i fel forumsdel, flytta den gärna om så är fallet

Det verkar variera, men sen vägs även helheten in då varje ansökan är unik. Själv tog jag mitt sista lån några månader (minns ej exakt men ca 4 -5 månader innan tror jag) innan jag bestämde mig för att skicka in min ansökan. Jag exempelvis började släppa mina lån hösten 2017 och min ansökan skickades in i mars/april 2018. Blev sen beviljad skuldsanering i november 2018.

Varierar mycket. Har man tagit allt en vecka innan ansökan behöver man nog inte hoppas på för mycket

Om man nu inte får skuldsanering och har löneutmätning i flera år sjunker ens skulderna? Kan man ens bli skuldfri på 15år som de snackar om...

Det beror på vilka skulder man har och vilka dröjsmålsräntor man avtalat om.
Finns folk som haft löneutmätning oavbrutet sedan mitten av 90talet

Förstår det, hen borde kanske vetat om det, men att lånet togs för bara 1 år sedan hade nog ändå gjort att du blivit nekad skuldsanering.

En behandling mot spelberoende betyder inte att personen slutar spela, talar ur egen erfarenhet.

Togs lånet innan eller efter behandlingen?
Det finns i skrift på Kfm-sida att nytagna lån ej automatiskt blir ett avslag.
Jag fick skuldsanering trots lån tagna 2018.
Fick inledande november 2018.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp