Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur länge hinner man få ta del av sin egna lön innan fogden gör utmätning? Jag ska nämligen flytta till mindre lägenhet nu i februari och skuldrådgivare ville att jag skulle släppa allt redan nu denna månad.

Hur länge hinner man få ta del av sin egna lön innan fogden gör utmätning? Jag ska nämligen flytta till mindre lägenhet nu i februari och skuldrådgivare ville att jag skulle släppa allt redan nu denna månad.

Det beror på vem du är skyldig pengar. Är det t.ex en skatteskuld så kan du räkna med att februari-marslönerna ligger dåligt till, men då har du ju redan flyttat. Andra skulder kommer inte att börja drivas in på flera år, så det är ett stort spann av möjliga utfall.

Jag ser inte riktigt hur flytten påverkas av eventuell löneutmätning?

Igår ringde min handläggare upp mig tre månader efter inledande och inskickade kompletteringar.
Hen frågade lite till gällande mina skulder och blev överraskad över mitt senaste lån (okt 2018). Hen påstådd sig var ovetandes om det lånet trots att det finns med i min ansökan samt att vi talade om det i vårt senaste samtal. Hen talade om för mig att den skulden inte kommit in till dom ännu och var väldigt ifrågasättande gällande den skulden och verkar tro att jag hittat på den...
Skulden är övertagen av inkassobolag som sedan skickat den till kfm och jag har skickat tillbaka föreläggandet.
Hen var mycket anklagande och ville få det till mitt fel trots att jag gjort allt jag kan för att det skall bli rätt.
Jag undrade om jag själv kunde göra något för att underlätta och be dom skicka in till kfm men hen svarade bara ”jag vet inte vad vi skall göra”
Personen känns oerhört okunnig i det hela och verkar inte kunna hjälpa mig.
Hur kan jag göra för att det skall bli rätt? Någon som varit med om liknande?

Igår ringde min handläggare upp mig tre månader efter inledande och inskickade kompletteringar.
Hen frågade lite till gällande mina skulder och blev överraskad över mitt senaste lån (okt 2018). Hen påstådd sig var ovetandes om det lånet trots att det finns med i min ansökan samt att vi talade om det i vårt senaste samtal. Hen talade om för mig att den skulden inte kommit in till dom ännu och var väldigt ifrågasättande gällande den skulden och verkar tro att jag hittat på den...
Skulden är övertagen av inkassobolag som sedan skickat den till kfm och jag har skickat tillbaka föreläggandet.
Hen var mycket anklagande och ville få det till mitt fel trots att jag gjort allt jag kan för att det skall bli rätt.
Jag undrade om jag själv kunde göra något för att underlätta och be dom skicka in till kfm men hen svarade bara ”jag vet inte vad vi skall göra”
Personen känns oerhört okunnig i det hela och verkar inte kunna hjälpa mig.
Hur kan jag göra för att det skall bli rätt? Någon som varit med om liknande?

Vad begär dom för konpletteringar?

Vad begär dom för konpletteringar?
Kompletteringarna var på intyg av behandling (kbt mot spelberoende) kontoutdrag och dokument av försäljning av min del av bostad. Men det var inga konstigheter med det utan det var just detta lånet som blev ett problem och diskussion kring.

Verkar som en mer likriktad handläggning börjat få lite effekt..

Ett lån taget 2018 talar ju starkt emot din skuldsanering och lär ej beviljas.

Går ju dock alltid att överklaga.

Ett lån taget 2018 talar ju starkt emot din skuldsanering och lär ej beviljas.

Går ju dock alltid att överklaga.
Jag förstår din tanke och jag kan acceptera ett avslag!
Däremot tycker jag att en handläggare skall vara mer påläst och insatt i ärendet, det var ju inte själva lånet i sig som var ett problem utan att inte skulden inkommit till dom innan utsatt tid och det är ju inget som jag skall stå till svars för.

Jag förstår din tanke och jag kan acceptera ett avslag!
Däremot tycker jag att en handläggare skall vara mer påläst och insatt i ärendet, det var ju inte själva lånet i sig som var ett problem utan att inte skulden inkommit till dom innan utsatt tid och det är ju inget som jag skall stå till svars för.

Förstår det, hen borde kanske vetat om det, men att lånet togs för bara 1 år sedan hade nog ändå gjort att du blivit nekad skuldsanering.

En behandling mot spelberoende betyder inte att personen slutar spela, talar ur egen erfarenhet.

Togs lånet innan eller efter behandlingen?

Det beror på vem du är skyldig pengar. Är det t.ex en skatteskuld så kan du räkna med att februari-marslönerna ligger dåligt till, men då har du ju redan flyttat. Andra skulder kommer inte att börja drivas in på flera år, så det är ett stort spann av möjliga utfall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp