Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja men hej allihopa. För att klargöra så har jag sökt både här och på Google men inte fått svar på frågan jag har.

Jag har ansökt om skuldsanering (go figure eftersom jag skriver här :)) men fick brevet idag att jag fått avslag.
Jag köper deras beslut etc men..

Min fråga är, vad ska jag betala? Kommer dom gå tillbaka till utmätning med det nya betalningsutrymmet? Ska jag betala den här månaden lika som jag gjort under inledande?

Det står inget som helst om det i mitt beslut. Bara varför jag fick avslag, alla mina skulder och uträkningen dom gjort. Självklart kan jag ringa på måndag och hoppas på ett svar men jag vill veta så fort som möjligt såklart.

Trevlig helg, jul och motsvarande.

När avslaget fått laga kraft kan man börja utmäta igen

Fick meddelande idag att Intrum gjort en kreditkoll på mig.
Enligt utdraget så har de bara tittat på inkomst 2018, de sista anmärkningarna samt skuldsaldo hos Kfm.
Undrar varför detta görs nu..?

Fick meddelande idag att Intrum gjort en kreditkoll på mig.
Enligt utdraget så har de bara tittat på inkomst 2018, de sista anmärkningarna samt skuldsaldo hos Kfm.
Undrar varför detta görs nu..?
Har du utmätning nu och dom får med ?

Okej jag trodde det berodde på borgenärerna att de va dom som avgjorde allt..

Enligt kundtjänst på KFM kan borgenärerna motsätta sig om de tycker att du tagit lånen för nyligen eller om de tror att du har möjlighet att betala dem utan skuldsanering.

Ni som är hos fogden vad får ni över varje månad? Bor ni i hyreslägenhet eller bostadsrätt? Har ni abonnemang eller kontantkort? Alltså min skuldrådgivare säger att jag ska släppa allt men jag är så fruktansvärt rädd då detta med lån å konsumtion eskalerat. Har hela tiden hjälpt anhörig också å dämpat min ångest genom shopping. Nu när allt löst sig för anhörig sitter jag själv i skiten å vem vill ha en som ha skulder. Nu livet skulle få börja för mig. Ha ni sökt skuldsanering flera gånger å till slut lyckats? Berätta gärna allt

Ni som är hos fogden vad får ni över varje månad? Bor ni i hyreslägenhet eller bostadsrätt? Har ni abonnemang eller kontantkort? Alltså min skuldrådgivare säger att jag ska släppa allt men jag är så fruktansvärt rädd då detta med lån å konsumtion eskalerat. Har hela tiden hjälpt anhörig också å dämpat min ångest genom shopping. Nu när allt löst sig för anhörig sitter jag själv i skiten å vem vill ha en som ha skulder. Nu livet skulle få börja för mig. Ha ni sökt skuldsanering flera gånger å till slut lyckats? Berätta gärna allt

En ensamstående ska ha 5002 kr kvar från januari

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp