Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var till budget/skuldrådgivare i mitten av november. Ska dit igen i slutet av januari och få hjälp med en ansökan om skuldsanering.

Någon här som vet hur det fungerar med sparande i aktier/fonder?

Jag har en liten summa sparad i mitt namn till mig och ett varsit konto i barnens namn. I en varsin kapitalförsäkring.

Sonen har även en ganska stor summa försäkringspengar insatta på ett överförmyndarkonto.

Är mitt sparande och barnens pengar något de kommer att ta?

Ditt sparande ska ju gå till att betala på skulderna.

Ja hon sa att det kan vara svårt att "äta kakan och ha den kvar". Förstår ju meningen med det. Tänkte mer då mina skulder är på 850 tusen och jag har ca 20 tusen sparat i mitt namn och ca 4000 vardera per barn i ett KF i mitt namn men barnen som förmånstagare.

Så är ju inga jättesummor det handlar om i sparandet.

Men sonens försäkringspengar är inget de kommer röra? Rådgivaren hade inte varit med om detta så kunde inte svara. Går man till socialen så räknas väl ALLA pengar in?

"ett varsit konto i barnens namn. I en varsin kapitalförsäkring."

Är der konton eller kapitalförsäkring?

Kapital försäkring, annars hade det inte varit någon förmånstagare

Dom ligger på hans egna namn som jag fattar det så ska väl inte vara ett problem med tvångsförsäljning av dom tillgångarna.

Sonens försäkringspengar kan dom inte ta dom ligger på hans konto och är inte utbetalt till dig antar jag.

På fjärde dagen efter samtal dök mitt avslag upp i postlådan, men håller tummarna det inte händer dig.

Ja hon sa att det kan vara svårt att "äta kakan och ha den kvar". Förstår ju meningen med det. Tänkte mer då mina skulder är på 850 tusen och jag har ca 20 tusen sparat i mitt namn och ca 4000 vardera per barn i ett KF i mitt namn men barnen som förmånstagare.

Så är ju inga jättesummor det handlar om i sparandet.

Men sonens försäkringspengar är inget de kommer röra? Rådgivaren hade inte varit med om detta så kunde inte svara. Går man till socialen så räknas väl ALLA pengar in?
De 20000 kr är säkert intressant då de bidrar till att sänka lånen. Hade jag varit som du så hade jag tagit ut dom direkt och betalt på skulderna. Detta ökar säkert dina chanser för att få en skuldsanering.
En av delarna i skuldsaneringen är skälighet och i det ingår att man gjort allt för att minska sina skulder.

Ja precis. Pengarna ligger på mitt avanza konto. Jag valde att lägga de i KF för då kan jag ju bestämma när de ska få pengarna. I ett ISK har jag egentligen ingen makt alls över dom. Och man vet ju själv hur man var när man fyllde 18 och fick pengar ^^

Så de är nog i mitt namn men med barnen son förmånstagare. Bifogar en bild om den hjälper.

Mjo jag får nog sälja av det. Så synd bara när man ändå lyckats spara ihop en slant. Har tagit tid.

Bilagor

• Screenshot_20191209_123508.jpg
    Screenshot_20191209_123508.jpg
    120.5 KB · Visningar: 16
Nej sonens konto sattes in direkt på ett överförmyndarkonto och jag har ingen tillgång till dom.

Förutom då iofs att jag kan ansöka om vissa inköp via överförmyndarnämnden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp