Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Idag fick min sambo beslut om skuldsanering trots två invändningar. Hur lång tid har dom på sig att överklaga beslutet till tingsrätt? Är ett företag och en privatperson som hade invändningar.
Tre veckor.
Menar du låneinstitutet när du skriver företag?
Vad invände det mot?

”Kul att läsa när jag själv står i hopplösheten innan skuldsanering”
Då menade jag att det var roligt att läsa att det går bra när man är nere och inte att det var hemskt att läsa när man är nere. Positiva ord som används som negativa ord i dagens samhälle gör det så krångligt. Jag är slarvig med tydligen men jag använder inte ironi och sånt.
Önskar att det var jag men är glad att det går bra för andra som haft det svårt.
@Kimsan72 och @Ny2018

Grattis till alla som fått beslut gällande skusan idag...POIT 5 sidor.
Vet dock inte om alla fick JA.

Har inte hört ngt på ca 2 veckor men positivt efter Tingsrätten är att KF nu utreder min kommande inkomst - räkna på mina inkomster i 5 år och se att jag kommer att ha samma inkomst trots ca 25 dgr med a-kassa/år.
Mina a-kassedagar räcker precis i det absolut sämsta läget vid fortsatta terminsjobb. Får ingen ny a-kasseperiod utan löpande anställning om minst 12 månader.
Tips till dig som ev har semesterdagar att ta ut vid ett avslutat anställningskontrakt- du har rätt att ta det i ledig tid. Du behöver inte ta det i pengar där ev utmätning äter upp allt/du slipper begära omprövning vid skusan.

Syns det i poit när man inte fått ansökan om skuldsanering godkänd?

Ser ut som det bara visas dom som får skuldsanering

Debatt i Riksdagen nyss- utskottens förslag. Sittande regering med JÖK lägger 20 miljoner mindre till KF och skuldsanering inför 2020.
Detta innebär att färre får skusan.

KD vill lägga 30 miljoner mer än sittande regering med JÖK och ser vinster i samhället genom att hjälpa människor som är överskuldsatta.

Psykisk ohälsa! Hårdare kreditprövning! Skuldsatta hela livet!

Senast ändrad:
Debatt i Riksdagen nyss- utskottens förslag. Sittande regering med JÖK lägger 20 miljoner mindre till KF och skuldsanering inför 2020.

KD vill lägga 30 miljoner mer än sittande regering med JÖK och ser vinster i samhället genom att hjälpa människor som är överskuldsatta.

Så tråkig läsning. Jag har verkligen haft tur.

Som tur inte fastställt än är väl bara ett förslag som ska prövas. Men ej förvånad denna regering är värdelös på alla sätt o vis. Den värsta vi haft :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp