Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bara så jag förstår rätt. Om jag skulle överklaga. Gör en person en helt ny granskning av ansökan eller kollar dom enbart bara vad jag åtgärdat sen sist?

Överklagar du så hamnar det i en tingsrätt..

Överklagar du så hamnar det i en tingsrätt..

Just detta får jag inte ihop. Vad gör dom på tingsrätten exakt? Enbart beslutar om Kfm ska titta på ansökan en gång till lr inte? För dom går väl inte in och eventuellt godkänner saneringen?

Har jag fattat detta rätt:
Om jag inte skulle överklaga ett avslag på min ansökan så återgår jag inte till löneutmätning förrän efter tre veckor då det är den tid jag har på mig för att inkomma med ett ev överklagande?
Jag inväntar beslut så jag vet inget om hur min sits ser ut ännu men vill gärna veta hur det funkar med sämsta tänkbara scenario..

Just detta får jag inte ihop. Vad gör dom på tingsrätten exakt? Enbart beslutar om Kfm ska titta på ansökan en gång till lr inte? För dom går väl inte in och eventuellt godkänner saneringen?

Dom kan godkänna, men det är sällsynt. Det vanliga är att man säger att kfm ska handlägga på nytt. Kolla in skuldsaneringslagen

Har jag fattat detta rätt:
Om jag inte skulle överklaga ett avslag på min ansökan så återgår jag inte till löneutmätning förrän efter tre veckor då det är den tid jag har på mig för att inkomma med ett ev överklagande?
Jag inväntar beslut så jag vet inget om hur min sits ser ut ännu men vill gärna veta hur det funkar med sämsta tänkbara scenario..

Efter 3 veckor kan verkställighet återuppta handläggningen, ny redogörelse skickas ut etc

Hepp gick inte alls få någon input från BITCHEN som nekade min ansökan. Ryser bara jag ser hennes namn.

”Jag har inte möjlighet att ge dig råd eller tips. Du kan vända dig till en budget- och skuldrådgivare i kommunen för råd och stöd. Det är kostnadsfritt att besöka dem.”

Frågade bara hur det skulle sett ut om jag inte haft bilen skriven på mig. Om det hade ökat mina chanser att bli beviljad.

Kan köpa det svaret, uppgiften är väl att pröva om skuldsanering ska beviljas, inte fixa och trixxa så skuldsanering kan beviljas

Hepp gick inte alls få någon input från BITCHEN som nekade min ansökan. Ryser bara jag ser hennes namn.

”Jag har inte möjlighet att ge dig råd eller tips. Du kan vända dig till en budget- och skuldrådgivare i kommunen för råd och stöd. Det är kostnadsfritt att besöka dem.”

Frågade bara hur det skulle sett ut om jag inte haft bilen skriven på mig. Om det hade ökat mina chanser att bli beviljad.
Stod det i avslaget att det berodde på leasingbilen så är det nog den som är problemet. Jag kan tänka mig att hade det varit något annat också så hade det stått i motiveringen. Så rätta till felet (leasingbilen) och sök på nytt :)

Okej jag kanske överreagerade. Jag sa faktiskt ha en fin dag men fick inget tillbaka :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp