Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack! Kan man ringa till hen som gav avslag och fråga om hur hon hade agerat? Har som sagt haft jättebra dialoger med olika personer på Kfm men just hen som fick behandla min ansökan var fan nästan på gränsen till otrevlig.
Lämna in ny ansöka och hur du tänkt kring leasing.
Får du en ny handläggare kanske bedömning blir annorlunda.
Säg ifrån om du får samma surtant att du vill byta.
Så gjorde jag med banken för många år sedan bytte person på banken hade samma förutsättningar men fick igenom bolånet. Så visst är det personbundet.
Är man inte nöjd byter man

Jag hoppas på tredje gången gillt nu. Som flera här inne kanske kommer ihåg så slutade jag spela i dec 2016 och tog även sista lånet då. Jag hade utmätning från maj 2017 till och med maj 2019. Sedan gick företaget där jag jobbade i konkurs och jag hade utmätning
på lönegarantin. Mina skulder hos KFM är ca 1,4 MSEK och totalt har jag 1,7 MSEK i skulder. Under åren med utmätning har jag betalt över 500 t sek, men skulderna har inte minskat ändå tyvärr pga höga räntor. Jag fick mitt första avslag i aug 2018 pga att det inte fanns en tillräcklig brytpunkt i min skuldsättning och i aug 2019 för att jag vid tillfället inte hittat något nytt jobb efter konkursen. Nu har jag nytt jobb sedan i början av september och jag skickade in min nya ansökan då. I fredags (hade bara gått tio veckor sedan jag skickade in ansökan) så ringde handläggaren och ställde lite frågor. Jag tror och hoppas att det blir inledande denna gången. Känns väldigt orättvist annars. Vågar man hoppas på besked redan i veckan som kommer?

Senast ändrad:
Kan göra en ny bedömning kanske.
Byte av handläggare kan göra susen eftersom det bedöms olika menar personbundet värt ett försök

Nej, beslutet har ju redan fattats, då är kfm färdig.

Menar att söka igen.

Du verkar svara på något jag inte skrivit.
Det kommer alltså sakna betydelse för det beslut han fåty om han ringer och förklarar och frågar.

Bara så jag förstår rätt. Om jag skulle överklaga. Gör en person en helt ny granskning av ansökan eller kollar dom enbart bara vad jag åtgärdat sen sist?

Bara så jag förstår rätt. Om jag skulle överklaga. Gör en person en helt ny granskning av ansökan eller kollar dom enbart bara vad jag åtgärdat sen sist?
Så tänkte jag beslutet gäller inte för evigt ny ansökan ny handläggare.
Vet inte vad Lasseman menade

Du verkar svara på något jag inte skrivit.
Det kommer alltså sakna betydelse för det beslut han fåty om han ringer och förklarar och frågar.
Färdigt för denna gång men ny chans finns för alla.
Inte slutgiltigt

Plingade nyss till i min inkorg att jag hade ett meddelande på Kivra från Sergel inkasso.

Loggar in och ser ett inkassokrav som ska vara betalt senast 2019 11 28. Blir fundersam då jag mig veterligen inte har några nya skulder då min skuldsanering gick igenom 2018 11 30.

Och tur var väl det, för mycket riktigt så gällde kravet en skuld som uppstod i juni 2018. Vilket stod med lite text på sidan två i kravet.

Och ja, meddelade Sergel via Mina sidor om att uppdatera sitt system då skulden redan ingår i min skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp