Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har ca 800k i skulder, och ansökt om skuldsanering för 2 månader sedan.

Haft skulder hos kf sen 2009 , senaste är från 2015.
Har skött ekonomin senaste 4
åren.

Ansökte 9.9.2019, mejlade kf idag då jag inte fått något bekräftelse och dom svara att dom inte ens börjat titta på det då det är lång handläggningstid just nu.

Sjukt segt

åren.

Ansökte 9.9.2019, mejlade kf idag då jag inte fått något bekräftelse och dom svara att dom inte ens börjat titta på det då det är lång handläggningstid just nu.

Sjukt segt

Räkna med mars 2020

Räkna med mars 2020

Ärligt alltså?! Ge Dig nu...
Fyra månader tills man får besked om man får inledande eller ej och åtta månader tills man får beslutet eller ej...

Förstår inte hur Du räknade fram mars? Tell me... :cool:

Kortare handläggningstid nu. 10 veckor för en vän till mig.

Ärligt alltså?! Ge Dig nu...
Fyra månader tills man får besked om man får inledande eller ej och åtta månader tills man får beslutet eller ej...

Förstår inte hur Du räknade fram mars? Tell me... :cool:

Glömde att be om tillstånd innan jag yttrade mig. Förlåt.

Nåja. Februari då kanske. Pga hur helgerna ligger och ledigheter som tas ut därikring kommer snudd på en månad stanna.. sedan om jag förstått rätt flyttas lite resurser till annan verksamhet, då tappas lite fart också.

åren.

Sjukt segt
Låter konstigt då man alltid ska få en bekräftelse oavsett hur lång handläggningstiderna är. Många härinne har fått det inom två veckor. När de väl börjar titta på din ansökan har väntetiden infunnit sig. Just nu är det 14 veckor och det är en avsevärd förbättring från förra året vid samma tidpunkt. Då låg det på 22-25 veckor. När jag sökte i maj var det 16 veckor och jag blev kontaktad efter 15 veckor. Det är lång väntetid överlag men just nu är den som bäst så att säga. Så då borde KFM höra av sig någon gång i jan.

Dessutom fick jag inledande i början av september och precis innan semestertider och hade då räknat med en fördröjning, men icke sa nicke. Fick samtal tidigare till och med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp