- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
är inte expert på detta alls men måste man inte ha inkomst för att då skuldsanering?
har man inget jobb så finns det ju ingenstans dem kan ta pengar ifrån..
Det måste man inte, men det är klart en fördel i bedömningsprocessen.
Men Hur kan jag söka om skuldsanering i grannländerna när jag är svensk medborgare? Det låter ju inte rätt. Ska man inte ansöka om sanering i det landet man har koppling till och skuld till.
Jag har ändrat mina vanor och gått på behandling för spel i ett par månader så de bra. Du svarade inte på om det finns någon låg som stoppar en person som har svenskt medborgarskap att få skuldsanering om man bor i grannländerna. Fyfan det känns som mina planerar går i fullständigt krasch om de inte är möjligt.
Varför är folk negativa till att jag väljer att flytta för att försöka få till ett bra liv. Jag förstår inte vad är det man kommer undan ifrån? Mitt mål nummer 1 är ju att betala av när jag får en skuldsanering.
Men när jag pratade med rådgivaren så sa denne att det spelar inte så stor roll om dina skulder ligger hos kfm eller inte nu. Denne så att om ja får sanering beviljat så finns det ett system där de fixar fram allting. Låt mig tillägga att mina skulder har varit hos kronkalle men då jag inte haft inkomst så här inkasso valt att dra tillbaka skulderna sålänge.
Sedan har jag en någorlunda bra koll på hur mycket skulder jag har och vilka inkassobolag som är involverade.
Vem är negativ? Jag sa bara att myndighetsanställda på uppdrag av långivarna kommer att vilja ta pengar från dig snarast möjligt. Därför vill de så klart inte att du sticker utomlands och stoppar undan pengar som de annars kunnat utmäta.
Man söker skuldsanering i det landet man bor, inte där man har skulder.