Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag pratde med någon från Umeå , som ställde lite frågor kring min inkomst då jag är sjukskriven 25 procent i nuläget. Hon hade redan kollat en del saker och ville bara ställa nån fråga kring den stora summa skatt som jag fick tillbaka, den kunde jag redogöra för att jag betalt av 2 lån samt kommit ikapp med försenade räkningar. Sedan sa hon att om hon förstod det rätt så var min skuldsättning pga arbetslöshet, sjukskrivningar, överkonsumtion samt spel. Och det stämmer ✌️ Med det så sa hon att hon kommer att inleda min skuldsanering och att jag får en betalplan i slutet av veckan. Och nu sitter jag här och fattar inte att det är sant samt massa frågor som snurrar. Men jag är så glad att jag kanske eventuellt får en ny chans och att jag slapp löneutmätning åtiminnstone under inledande.

Jag pratde med någon från Umeå , som ställde lite frågor kring min inkomst då jag är sjukskriven 25 procent i nuläget. Hon hade redan kollat en del saker och ville bara ställa nån fråga kring den stora summa skatt som jag fick tillbaka, den kunde jag redogöra för att jag betalt av 2 lån samt kommit ikapp med försenade räkningar. Sedan sa hon att om hon förstod det rätt så var min skuldsättning pga arbetslöshet, sjukskrivningar, överkonsumtion samt spel. Och det stämmer ✌️ Med det så sa hon att hon kommer att inleda min skuldsanering och att jag får en betalplan i slutet av veckan. Och nu sitter jag här och fattar inte att det är sant samt massa frågor som snurrar. Men jag är så glad att jag kanske eventuellt får en ny chans och att jag slapp löneutmätning åtiminnstone under inledande.
Dessa kom inte med i inlägget :) :)

Härligt och vilken tur att du kunde redogöra för skatten. Fick du skicka underlag på vad du användt dom till.?

Jag tycker att det är synd att du hakar upp dig på detaljer. Du vet ju att det krävs mer löneökning än så för ändrat beslut. Det är inte som en löneutmätning. Skuldsanering är en DOM. Lag, inget ändras hur som helst. Och det är skrivet osaliga gånger kring summan 4-5000. Står på KFM hemsida. Gå på din vetskap. Du skapar din egen oro. Landa nu och se annat än lån, hur det blev, och att du faktiskt fått en chans.
Ja, det har skrivits många gånger men lika många gånger har det även antagits en massa.
Jag skickade in för att ligga steget före och handläggaren tyckte att det var rätt gjort och han uppmanade mig att om min lön stiger med 1000 kr el mer under de fyra år som är kvar så ska jag skicka in en omprövning. Detta även vid årets löneökning.
Jag fick hem brev idag med omprövningsbeslutet och där stod bla att jag begärt omprövning men de 3000 kr som jag får ut mer anses inte vara skäl för omprövning.
Jag tycker det känns skönt att ha legat steget före och att visa att jag vill göra rätt för mig.

Om man ansöker om skuldsanering och väljer att inte ta med ett av lånen , kommer det åka med iallafall eller finns det chans det inte åker med om man inte nämner det ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp