Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fundering, vi funderar på att flytta isär, jag och min sambo... Kan det komma att ställa till problem för min skuldsanering? Vi bor i en trea med tre barn varannan vecka och det funkar liksom inte riktigt alls för barnen, vi tänker fortsätta vara tillsammans men rent praktiskt funkar det inte så bra att bo ihop just nu, drömmen hade varit att hyra något hus alt större lägenhet, men då det är brist på den storleken i vårat område är det lättare att vi har varsin trea... Kommer detta att ställa till det?

En fundering, vi funderar på att flytta isär, jag och min sambo... Kan det komma att ställa till problem för min skuldsanering? Vi bor i en trea med tre barn varannan vecka och det funkar liksom inte riktigt alls för barnen, vi tänker fortsätta vara tillsammans men rent praktiskt funkar det inte så bra att bo ihop just nu, drömmen hade varit att hyra något hus alt större lägenhet, men då det är brist på den storleken i vårat område är det lättare att vi har varsin trea... Kommer detta att ställa till det?

Jag fick svaret att om man blir särbo oavsett om man är gift eller sambo innan så räknas man som olika hushåll när man blir särbo. Och att man då ska begära omprövnig. Hur de som ingår i ens betalplan ställer sig till det kan nog vara olika, men att bli särbo verkar inte vara ett hinder då livet ändras ibland.

Jag fick svaret att om man blir särbo oavsett om man är gift eller sambo innan så räknas man som olika hushåll när man blir särbo. Och att man då ska begära omprövnig. Hur de som ingår i ens betalplan ställer sig till det kan nog vara olika, men att bli särbo verkar inte vara ett hinder då livet ändras ibland.
Ne, de hoppas jag... omprövning räkna jag med, bara det att man får en hel hyra att betala själv gör ju skillnad... Jag hoppas inte det ställer till det för mycket, det hade kanske kännts "lättare" om man gått isär helt och fullt ut, alltså singel igen, men nu är ju inte det tanken så det kanske sticker i någons ögon, men vi gör ju det för barnens skull men... ah, får hoppas på det bästa!

:)
Hej!

Dags för mig att sammanställa min ansökan och skicka in därefter. Har cirka 1.3m i skulder pga spelberoende, är 23år gammal och har gått på spelberoende möten och varit spelfri i cirka 9 månader nu och inte tagit ett lån sen dess. Vad tror ni om mina förutsättningar?

Vad ska man trycka på i sitt personliga brev? Hur mycket ska man skriva? Något man inte får glömma att ta med/nämna? Ska man vara objektiv eller beskriva sina känslor? Alla tips mottages gärna!
Skönt att du håller på att få ordning på allt och jag håller tummarna för att skuldsaneringen skall gå vägen.
Jag sökte i maj och går och väntar på avslag eller inledande. Jag fick hjälp av budget och skuldrådgivaren för att sammanställa min ansökan och personliga brev. Enligt honom så är det viktigt med en ”röd tråd” från början till slut. Hur och varför skulderna uppstått och vad man själv gjort för att ta sig ur det och eventuell behandling för exempelvis spelberoende. Jag skrev också vad en skuldsanering skulle innebära för mig och min framtid. Mitt blev ca 1,5 A4.
Det finns nog inga rätt och fel i det hela utan att man är ärlig och saklig tror jag är det viktiga:)

Fick tipset här på forumet att har man skuldsanering eller löneutmätning kan man få reducerad fackavgift

Vissa fackförbund har det redan inskrivet på sina hemsidor

Men mitt hade inte det så skickade ett mejl och frågade, dem hade inget specifikt just för löneutmätning/skuldsanering utan mer för sjukskrivning, föräldrar ledighet med mera. Men skulle föra de vidare till ledningen.

Det blev godkänt av ledningen och väntar nu bara på svar om vilket belopp det istället blir, gör mig inget vad de blir men nån eller ett par hundralappar gör alltid stor skillnad.

Så kolla upp det. Behövde bara visa första sidan av mitt beslut om skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp