Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kan vara så att det gjorts någon snabb bedömning åt om den ska till avslagshandläggare eller inte, och att det därför kan kallas prövning

Frågade du inte vad det innebar? Kanske @Lasseman kan svara på det.

Jag borde också få besked snart då jag skickade in min ansökan den 19 maj och då var handläggningstiderna 16 veckor. När skickade du in?
Jo och KF sa att dom har börjat att titta på och arbeta med min ansökan, men jag vet inte riktigt... jag skickade in min skuldsanering den 9 maj. Och väntar ju nu på eventuell kontakt .. har inte superstora förhoppningar då en del av mina skulder är pga spelberoende .

Jo och KF sa att dom har börjat att titta på och arbeta med min ansökan, men jag vet inte riktigt... jag skickade in min skuldsanering den 9 maj. Och väntar ju nu på eventuell kontakt .. har inte superstora förhoppningar då en del av mina skulder är pga spelberoende .
Så många som verkar haft spelberoende och skuldsatta upp över öronen:( så ledsamt att det ska vara så svårt att dra i bromsen i tid:( Har själv varit där och det är ett jäkla beroende. Man är i sin egen bubbla och varken ser eller märker annat. Ska också söka skuldsanering så småningom. Väntar till chansen är större väntar till jag varit spelfri ett år. Så i slutet på detta år tänkte jag påbörja ansökan. Fram till dess o dagligen fortsätter krav o kronofogde brev strömma in. Men tar väl slut nån gång:(

Så många som verkar haft spelberoende och skuldsatta upp över öronen:( så ledsamt att det ska vara så svårt att dra i bromsen i tid:( Har själv varit där och det är ett jäkla beroende. Man är i sin egen bubbla och varken ser eller märker annat. Ska också söka skuldsanering så småningom. Väntar till chansen är större väntar till jag varit spelfri ett år. Så i slutet på detta år tänkte jag påbörja ansökan. Fram till dess o dagligen fortsätter krav o kronofogde brev strömma in. Men tar väl slut nån gång:(

Tror jag är klar med alla brev, möjligt att det är 2 skulder kvar.

Tror jag är klar med alla brev, möjligt att det är 2 skulder kvar.
Så skönt :) här fortsätter det att komma. Blir ju mycket från KFM har väl ca 20 långivare kanske något mer.
Skulle vara så skönt om KFM kunde börja med kivra och man signerade med bank id istället borde vara en valmöjlighet i alla fall.
KFM känns lite gammalmodiga systemet.
Först delgivnings kvitto ev påminelse skuld att betala, utslag och har man mycket skulder blir det en del:(
KFM har inget miljö tänk direkt;)
Inte är det så sekretessbelagt heller:(
Hur kul är det om posten kommer fel eller att postboxen står öppen då posten inte låst ordentligt. Nej nytt system för KFM det är ju i alla fall 2000 talet;)

Ja detta är en ren chansning från min sida och kommer inte bli helt besviken om jag får avslag.. jag har gjort allt från att spärra mig och jag har och går fortfarande i självhjälpsgrupper,även behandling m.m för mitt spelmissbruk och jag har verkligen kämpat för att lösa det , men när man gå back 7-10.000kr varje mån så blir man sjuk till sist . Allt detta har tagit myckenpå psyket ochdet är inte värt det... så jag släppte allt i maj mån samtidigt som jag sökte skuldsanering.

Aha okej, hur stor skuld har du? Mina skulder började med överkonsumtion och slutade med spelberoende och skulderna uppgår idag till 1,5 milj. Har varit spelfri i 10 månader och ändrat mitt beteende i mer än ett år. Bifogade även intyg på behandling samt kopia på registrering på spelpaus. Mer än så kan jag inte bidra med just nu och inväntar ett samtal för att fortsätta svara på frågor och funderingar som KFM har. Om jag ej blir beviljad kommer jag omgående skicka in en ny ansökan.

Ja detta är en ren chansning från min sida och kommer inte bli helt besviken om jag får avslag.. jag har gjort allt från att spärra mig och jag har och går fortfarande i självhjälpsgrupper,även behandling m.m för mitt spelmissbruk och jag har verkligen kämpat för att lösa det , men när man gå back 7-10.000kr varje mån så blir man sjuk till sist . Allt detta har tagit myckenpå psyket ochdet är inte värt det... så jag släppte allt i maj mån samtidigt som jag sökte skuldsanering.
Tror du har stor chans att lyckas:) och det tär på psyket:( jag gick ca 15000kr back innan jag släppte det mesta.
Väntar utmätning nu.
Du har gjort det du kan hoppas du får positivt beslut:)
Håller tummarna ❤️

Aha okej, hur stor skuld har du? Mina skulder började med överkonsumtion och slutade med spelberoende och skulderna uppgår idag till 1,5 milj. Har varit spelfri i 10 månader och ändrat mitt beteende i mer än ett år. Bifogade även intyg på behandling samt kopia på registrering på spelpaus. Mer än så kan jag inte bidra med just nu och inväntar ett samtal för att fortsätta svara på frågor och funderingar som KFM har. Om jag ej blir beviljad kommer jag omgående skicka in en ny ansökan.
För mig med överkonsumtion o spelberoende.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp