Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...men SÅ JÄKLA bra jobbat likväl, för visst var det Du som arbetade som Ekonomichef tidigare? Har Du fått en ny liknande tjänst? All lycka till framgent. In med en ny ansökan och kämpa på !
och som sagt, grattis till nya jobbet :)
Tack! Ja, det stämmer. Har fått en liknande tjänst. Börjar om en vecka så nästa vecka för vikas till att göra en ny ansökan.

Jag har haft löneutmätning men nu inledd skuldsanering. Gör skuldsaneringen koll på mina bankkonton? Det gjordes innan vid utmätningen.
Vågar man ha lite pengar på kontot under inledande eller bör man flytta dom någonstans till något annat konto som skrill eller neteller?
Om jag nu får avslag på saneringen och det ska gå tillbaka till utmätning görs det då en ny koll med lön, konton då också?

Tusen tack för svaren!:):)
Det låter ju inte jättedåligt..? Jag gick in på kf sidan och fyllde i deras kalkyl, men jag förstod inte riktigt hur man läser...förbehållsbeloppet är det som ska betalas in..?
Tack igen:)

Tusen tack för svaren!:):)
Det låter ju inte jättedåligt..? Jag gick in på kf sidan och fyllde i deras kalkyl, men jag förstod inte riktigt hur man läser...förbehållsbeloppet är det som ska betalas in..?
Tack igen:)
Förbehålls belopp är det du får behålla

Jag har haft löneutmätning men nu inledd skuldsanering. Gör skuldsaneringen koll på mina bankkonton? Det gjordes innan vid utmätningen.
Vågar man ha lite pengar på kontot under inledande eller bör man flytta dom någonstans till något annat konto som skrill eller neteller?
Om jag nu får avslag på saneringen och det ska gå tillbaka till utmätning görs det då en ny koll med lön, konton då också?
Skuldsaneringen kan inte kolla några tillgångar alls.

Ingen koll men min handläggare frågade om jag hade pengar sparade.

Skuldsaneringen kan inte kolla några tillgångar alls.
ok men om jag får avslag då? Kommer det göras någon ny koll då inför utmätning igen?
Hur noga kollar dom då, bara bankkonton eller dammsuger dom även neteller, skrill konton mm?

ok men om jag får avslag då? Kommer det göras någon ny koll då inför utmätning igen?
Hur noga kollar dom då, bara bankkonton eller dammsuger dom även neteller, skrill konton mm?

Det beror nog mest på om den utredning som gjorts avslutades eller inte.

Man får ju behålla till boendet, ev resor till och från jobb, kostnader för barnomsorg, kostnader för vård och läkemedel (högkostnadsbeloppet) och normalbeloppet för familjen plus en individuell buffert, dvs något mer än vid löneutmätning. Vad man har råd med på det beror på hur mycket man har lyckats få ned sina fasta kostnader(tv, telefon, internet, el mm) och övriga utgifter (kläder, nöjen, resor, mat mm).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp