Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japo, förlita Dig dock inte på vad någon av oss här ute säger... för vi talar bara för egen räkning. Handläggarna agerar alla olika, MEN jag tror det vanligaste scenariet vid påbörjad handläggning är ett sms där handläggaren meddelar vem hen är och att hen kommer ringa samma dag. Samtalet kan vara av varierande längd beroende på vad för info hen vill ha.

Ovanstående är hur det såg ut för mig. Jag pratade med min handläggare vid 2 tillfällen innan inledandet kom. Tror dock inte att det fanns några tveksamheter gällande om ja skulle få inledande eller ej...utan det drog ”bara” ut på tiden lite pga av att hen va tvungen att vabba lite mitt i.

Var ärlig, var öppen...”connecta” med Din handläggare, så kommer detta gå alldeles lysande även för Dig finaste @Dilbah ❤️
Visst är det så och förstår att det finns en variation olika tillvägagångssätt och upplevelser. Nu när det närmar sig får man inte nog av att höra era berättelser och erfarenheter. Det förbereder och stärker mig inför det jag ska möta. Den samlade kunskapen härinne är ovärderlig och kan inte hittas någonstans! Här får man på ngt sätt ta del av all ”praxis”. Bästa forumet ever:)!

@Kimsan72 ett av mina styrkor är just att ”connecta”! Är en jäkel på att skapa allians, vilket är en mycket viktig egenskap i min yrkesutövning för att få till ett förändringsarbete. Kommer vara som en öppen bok;)!

Håll alla tummar och tår:)

Kramen❤️

Jag fick aldrig några samtal, varken vid inledande eller när jag fick beviljat.
Oj, men det måste väl vara ovanligt! Även om ditt ärende var solklar tänker jag att man ändå stämde av med en ”riktig människa”. @lex hur stor var din skuld? Orsak?

Före inledande ringde handläggaren och vi pratade 30 min ca, därefter såg jag i poit att jag fick inledande.
Vid beslutet ringde hon och sa att beslutet var taget och två dagar efter stod det i poit.
Mellan inledande och beslut pratade och mejlade vi många ggr pga hård granskning och jag fick redovisa in i detalj.
Handläggarna.... Korrekt men ganska oempatisk.
Tack för svar:)
Hur kommer det sig att du blev så hårt granskad? Beror det på att hon ville att du skulle verifiera alla inlämnade uppgifter?

Tack för svar:)
Hur kommer det sig att du blev så hårt granskad? Beror det på att hon ville att du skulle verifiera alla inlämnade uppgifter?
Flera bolag hade lämnat in oriktiga uppgifter som ej stämde med det jag lämnat in. Tror även att det kan vara en anledning att jag inte haft löneutmätning och att det behövdes grundligare utredning då.
Min handläggare var en paragrafryttare och väldigt nitisk.

Flera bolag hade lämnat in oriktiga uppgifter som ej stämde med det jag lämnat in. Tror även att det kan vara en anledning att jag inte haft löneutmätning och att det behövdes grundligare utredning då.
Min handläggare var en paragrafryttare och väldigt nitisk.
Jag hade inte en enda skuld hos kf när jag fick igenom min skuldsanering. Endast ett samtal vid inledande.
Tror det finns lika många varianter på hur det kan gå till som det finns sökande

Jag hade inte en enda skuld hos kf när jag fick igenom min skuldsanering. Endast ett samtal vid inledande.
Tror det finns lika många varianter på hur det kan gå till som det finns sökande
Precis så! Lite av ett lotteri men den absolut stora majoriteten är väldigt nöjda med kfms bemötande, inklusive jag när jag haft kontakt med dem. Det är ett stort plus:)!

Men åååh vad jobbigt @Ny2018 !
Gäller att ha noga koll så att oriktiga uppgifter inte lämnas in. Denna röra och egenskaperna hos din handläggare var ju inte den bästa combon direkt! MEN strongt jobbat av dig att ta dig igenom detta och att det slutade positivt:)❤️

Men åååh vad jobbigt @Ny2018 !
Gäller att ha noga koll så att oriktiga uppgifter inte lämnas in. Denna röra och egenskaperna hos din handläggare var ju inte den bästa combon direkt! MEN strongt jobbat av dig att ta dig igenom detta och att det slutade positivt:)❤️
Det var tufft men det gick. ❤️

Jag fick ju mitt avslag på skuldsanering 19-08-15 eftersom jag går på A-kassa etc och det skiljde för mycket jämfört med vad jag tjänade när jag hade en inkomst. Nu har jag fått nytt jobb och kommer tjäna nästan lika mycket som innan. Jag ringde och pratade med handläggaren på KFM nu och tyvärr kan de ej ompröva avslaget och det är inte heller någon mening att överklaga till TR, eftersom nya omständigheter har tillkommit som inte fanns med vid KFM:s beslutstillfälle. Det är bara att göra en ny ansökan och vänta fyra-fem månader på besked tydligen. Stämmer detta besked med era erfarenheter?

Jag fick ju mitt avslag på skuldsanering 19-08-15 eftersom jag går på A-kassa etc och det skiljde för mycket jämfört med vad jag tjänade när jag hade en inkomst. Nu har jag fått nytt jobb och kommer tjäna nästan lika mycket som innan. Jag ringde och pratade med handläggaren på KFM nu och tyvärr kan de ej ompröva avslaget och det är inte heller någon mening att överklaga till TR, eftersom nya omständigheter har tillkommit som inte fanns med vid KFM:s beslutstillfälle. Det är bara att göra en ny ansökan och vänta fyra-fem månader på besked tydligen. Stämmer detta besked med era erfarenheter?

...men SÅ JÄKLA bra jobbat likväl, för visst var det Du som arbetade som Ekonomichef tidigare? Har Du fått en ny liknande tjänst? All lycka till framgent. In med en ny ansökan och kämpa på !
och som sagt, grattis till nya jobbet :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp