Visst är det så och förstår att det finns en variation olika tillvägagångssätt och upplevelser. Nu när det närmar sig får man inte nog av att höra era berättelser och erfarenheter. Det förbereder och stärker mig inför det jag ska möta. Den samlade kunskapen härinne är ovärderlig och kan inte hittas någonstans! Här får man på ngt sätt ta del av all ”praxis”. Bästa forumet everJapo, förlita Dig dock inte på vad någon av oss här ute säger... för vi talar bara för egen räkning. Handläggarna agerar alla olika, MEN jag tror det vanligaste scenariet vid påbörjad handläggning är ett sms där handläggaren meddelar vem hen är och att hen kommer ringa samma dag. Samtalet kan vara av varierande längd beroende på vad för info hen vill ha.
Ovanstående är hur det såg ut för mig. Jag pratade med min handläggare vid 2 tillfällen innan inledandet kom. Tror dock inte att det fanns några tveksamheter gällande om ja skulle få inledande eller ej...utan det drog ”bara” ut på tiden lite pga av att hen va tvungen att vabba lite mitt i.
Var ärlig, var öppen...”connecta” med Din handläggare, så kommer detta gå alldeles lysande även för Dig finaste @Dilbah ❤️
!@Kimsan72 ett av mina styrkor är just att ”connecta”! Är en jäkel på att skapa allians, vilket är en mycket viktig egenskap i min yrkesutövning för att få till ett förändringsarbete. Kommer vara som en öppen bok
!Håll alla tummar och tår

Kramen❤️