Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Imorgon ska jag ringa ett inkasso bolag och påminna dem, dök upp en krav brev om att betalas inte denna summa in innan 30/8 så blir det en sluträkningen....

Kollat i min pärm skulden ingår i saneringen.
Försöka duger ju. De ger inte upp tydligen.

Halloj! Ni som fått beviljad skuldsanering, fick ni besked via brev eller telefonsamtal? Samma fråga ställer jag vid ej beviljad sanering, blev det avslag via brev eller telefon? Jag går ju som o väntar..
Ha en bra dag alla kämpar här på forumet!

Halloj! Ni som fått beviljad skuldsanering, fick ni besked via brev eller telefonsamtal? Samma fråga ställer jag vid ej beviljad sanering, blev det avslag via brev eller telefon? Jag går ju som o väntar..
Ha en bra dag alla kämpar här på forumet!

Min handläggare ringde mig och meddelade att han den dagen hade fattat beslutet om skuldsanering. Två dagar därefter fann jag mitt namn i PoIt och ungefär då kom även brevet om beslutet med posten.
Jag har dock noterat att inte alla får detta samtal, utan vissa ser bara helt plötsligt sitt namn i just PoIt eller missar det och får beskedet när det kommer med posten.
All lycka till :)

Hej alla!

Ny här, och skuldsatt upp till 650k exkl CSN 350k. Har misstänkt adhd, 38 år, aldrig lärt mig om pengar. Var hos skuldrådg via kommunen som föreslog skuldsanering. Har försökt leta här efter hur mycket/mån man betalar..? Förstår att det skiljer mellan varje person, men har man ngt över i slutet av varje mån?
Jag har 3 stora blancolån, men går just nu på sjukpenning 75%, nästa mån 50%, och from dec, förhoppnv tillbaka på 100%, då har jag ”vanl” ekonomi igen.
Är sugen på skuldsanering, men det är ett stort steg att ta. Vad är bäst eg, att betala ngr mån till, ev ansöka om ett nytt samlingslån, så jag får 2 lån istället för 3, sen om 6 mån ännu ett, å få ner till 1 lån. Sen jobba och betala in extra/mån. Eller ansöka om skuldfrihet på 5 år? På skuldrådgivaren lät det som att man lever på existensminimum under 5 år, och har råd med ngr pizzor/år...

Hittade detta forum och blev glad att jag inte är ensam, och ni alla är så duktiga som kämpar!! Blev väldigt berörd av era historier. Är så less på vårt ekonomiska samhälle, ibl unnar jag dom som bor i en hydda i djungeln lr ute i öknen. Funderar ibl på att emigrera helt ärligt.

Tack på förhand för tips och råd
Kram Sanna från Uppsala

Du lever på existensminimum i princip. Du får behålla hyra och uppvärmning samt ett förbehållsbelopp på runt 5 000. Men du får två betalfria månader varje år, så i praktiken kan du höja din levnadsstandard ganska rejält om du spenderar de lönerna klokt.

Jag och min fru har fått sammanlagt tre avslag, samtliga brevledes och utan något samtal före. Tror att handläggaren till och med sa något i stil med att "om du blir beviljad så får du veta det via brev och samtal, men vid avslag får du endast brev".

Jag och min fru har fått sammanlagt tre avslag, samtliga brevledes och utan något samtal före. Tror att handläggaren till och med sa något i stil med att "om du blir beviljad så får du veta det via brev och samtal, men vid avslag får du endast brev".

Har Din fru sökt oxå? Vad berodde isåfall hennes avslag på? Har Ni företaget gemensamt eller?

Förbehåll + buffert vill säga. Jag får behålla ca 6100kr/per månad & var 6:e månad får ja behålla hela min lön om ca 31tkr netto.

Har Din fru sökt oxå? Vad berodde isåfall hennes avslag på? Har Ni företaget gemensamt eller?

När handläggaren ringde var hon precis mellan två jobb, så hon kunde inte styrka nån direkt stadig inkomst. Nu går hon timme på ett par ställen inom vården, så hon ska söka igen, men nu är frågan om KFM godkänner så pass "svajiga" inkomster. Hon kan lätt tjäna 25 000 en sommarmånad när alla har semester, men i februari när alla vill jobba har hon tur om hon får ut 10. :rolleyes:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp