Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Först måste det gå 3 veckor efter avslag innan det händer något och om jag inte minns fel så kommer du få hem sickat nya papper om inkomst papper. Så skulle tippa ca 6 till 9 veckor efter avslag
Tack för svar. Gäller det även om man haft utmätning tidigare? Hade precis när jag fick inledande

Så bar det iallafall för mig då jag först fick inledande och sen avslag

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra nu. Jag har möjlighet att jobba ganska mycket extra på mitt arbete och därmed tjäna mycket mer än vad jag "får" göra vissa månader.

Jag har min grundlön, och det är den jag utgått från i min skuldsanering. Men tjo så har jag jobbat några pass extra en månad så sticker bruttolönen iväg med mer än 4-5000kr, ibland kanske tom. närmare 10.000kr.

Kronofogden säger ju att om betalningsutrymmet ökar med 4-5000kr kan det vara idé att söka omprövning. Tänker de netto- eller bruttolönen då? När bör man egentligen söka omprövning?

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra nu. Jag har möjlighet att jobba ganska mycket extra på mitt arbete och därmed tjäna mycket mer än vad jag "får" göra vissa månader.

Jag har min grundlön, och det är den jag utgått från i min skuldsanering. Men tjo så har jag jobbat några pass extra en månad så sticker bruttolönen iväg med mer än 4-5000kr, ibland kanske tom. närmare 10.000kr.

Kronofogden säger ju att om betalningsutrymmet ökar med 4-5000kr kan det vara idé att söka omprövning. Tänker de netto- eller bruttolönen då? När bör man egentligen söka omprövning?
Bestående löneökning ska omprövas.
Netto är det.
Har lämnat in en omprövning för 4000 brutto, bättre att ligga steget före.

I natt svävade min 8:e betalning iväg, 116200 kr är hittills inbetalda.
Jag vet att jag borde vara tacksam men det är tungt just nu.....

Betalningsutrymmet (netto) ska öka med 5000 i månaden och ökningen ska vara stadigvarande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp