Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läste för snabbt, skulden kommer ingå i ev. Skicka in delgivningen och hänvisa till din inledande skuldsanering.

Är viktigt att du hänvisar till den annars är det nog möjligt dom driver en utmätning på sidan om din inledande.

Skulle dock ringa KF så dy vet att det blir rätt direkt
Är du säker på detta?

Har försökt nå dom för att få mer info.

Är du säker på detta?

Har försökt nå dom för att få mer info.

Yes, annars skulle det ju inte gå att få skuldsanering eller ens ansöka om det innan du fått allt in på KF vilket det gör.

Enda sättet den inte skullle ingå är om den är i tvist eller att skulden uppkommit i ett senare skede.

Syftet med skuldsanering är en ny chans i livet, inte.en halv chans :)

@Lasseman kanske kan flika in.

Läste för snabbt, skulden kommer ingå i ev. Skicka in delgivningen och hänvisa till din inledande skuldsanering.

Är viktigt att du hänvisar till den annars är det nog möjligt dom driver en utmätning på sidan om din inledande.

Skulle dock ringa KF så dy vet att det blir rätt direkt

Det innebär ju inte att skulden är felaktig, rimligen borde domstolen fastställa den i en dom.

Yes, annars skulle det ju inte gå att få skuldsanering eller ens ansöka om det innan du fått allt in på KF vilket det gör.

Enda sättet den inte skullle ingå är om den är i tvist eller att skulden uppkommit i ett senare skede.

Syftet med skuldsanering är en ny chans i livet, inte.en halv chans :)

@Lasseman kanske kan flika in.

Jo det stämmer, tvist och sånt som uppstår edter inledande ingår inte i skuldsanering.

Men i detta fall är ju skulden inte uppkommen efter men brevet från tingsrätten kom efter inledd sanering.

Har fordringsägaren anmält fordran till skuldaneringen?

Har fordringsägaren anmält fordran till skuldaneringen?
Hur ska jag kunna veta det? Skulden är från 2010 och jag har tagit med den i saneringen som en skuld. Saneringen inleddes 31/7 och detta brev fick jag 14/8.
Det är ju en delgivning om att jag har en skuld till dom vad jag kan förstå lika som om man får en delgivning från kronofogden?
Har mailat med min handläggare på saneringen men får svar att den inte svarar på mail under semestern till 2/9, men att någon kollega har koll på dennes mail och svarar på viktiga meddelanden. Vilket dom INTE gjort trots att jag mailat 2 ggr. :-/

Hur ska jag kunna veta det? Skulden är från 2010 och jag har tagit med den i saneringen som en skuld. Saneringen inleddes 31/7 och detta brev fick jag 14/8.
Det är ju en delgivning om att jag har en skuld till dom vad jag kan förstå lika som om man får en delgivning från kronofogden?
Har mailat med min handläggare på saneringen men får svar att den inte svarar på mail under semestern till 2/9, men att någon kollega har koll på dennes mail och svarar på viktiga meddelanden. Vilket dom INTE gjort trots att jag mailat 2 ggr. :-/

Maila kontakt@ i stället då

Hej!
Är det någon som fått avslag på sin ansökan om skuldsanering och isåfall hur snabbt efter det kom löneutmätning igång igen?

Först måste det gå 3 veckor efter avslag innan det händer något och om jag inte minns fel så kommer du få hem sickat nya papper om inkomst papper. Så skulle tippa ca 6 till 9 veckor efter avslag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp