Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur vanligt är det att dom motsätter sig en sanering? Vilka skäl är det mest som brukar hävdas för att bestrida det?
Någon som har någon koll eller info om det?

Tyvärr har jag inte hittat några siffror på hur det är fördelat på efter manhar fått en Inledande sanering som du har, bara de allmäna siffrorna på hur många som ansökt och hur många som beviljats en skuldsanering...

2017 - 19023st ansökningar varav 9954st beviljades skuldsanering.
2018 - 17812st ansökningar varav 10752st beviljades skuldsanering.

Det är inte svar på din fråga men ;)

Det är fan ta mig ändå bra bit över hälften som beviljas skuldsanering. 2019 kanske det rentav blir 2/3:ar?

Det är fan ta mig ändå bra bit över hälften som beviljas skuldsanering. 2019 kanske det rentav blir 2/3:ar?

Det skulle isåfall förhoppningsvis bero på att rätt personer söker.
Jag har sett så många som tveklöst skulle beviljas skuldsanering, men inte lyckas ta sig för att fylla i ansökan, folk som haft skulder för indrivning i omgångar sedan tidigt 80tal..

Det skulle isåfall förhoppningsvis bero på att rätt personer söker.
Jag har sett så många som tveklöst skulle beviljas skuldsanering, men inte lyckas ta sig för att fylla i ansökan, folk som haft skulder för indrivning i omgångar sedan tidigt 80tal..

Har inte staten bestämt sig för att få fler skuldsaneringar att genomföras? Bevilja lättare? Gynnar väl ekonomin på sikt misstänker jag.

Har inte staten bestämt sig för att få fler skuldsaneringar att genomföras? Bevilja lättare? Gynnar väl ekonomin på sikt misstänker jag.

Jag skrev väll om vad min skuldsanerings handläggare berättade för mig att nu hade besked inkommit om att de skulle börja lyfta över de sk. ”evighetsgäldenärerna” till just skuldsaneringen. Om jag förstod honom rätt så gällde det vare sig dom hade sökt eller ej.

Det var som fan.
När klassas man som evighetsgäldenär?
Gör dom då det utan att man ansökt?

Jo, det var därför man ändrade lagen 2016, sen har det väl utarbetats lite praxis från den och nivån blir det den blir.

Gynnar ju statens ekonomi på sikt att dessa människor köper mat, betalar skatt, jobbar, handlar tobak snarare än att betala räntor där mycket utav vinsten hamnar utomlands. Frågan är om man inte hade tjänat på att sanera i en ännu högre utsträckning.

Jag skrev väll om vad min skuldsanerings handläggare berättade för mig att nu hade besked inkommit om att de skulle börja lyfta över de sk. ”evighetsgäldenärerna” till just skuldsaneringen. Om jag förstod honom rätt så gällde det vare sig dom hade sökt eller ej.

Inte hört talas om, kanske rings runt till dom, utöver att verkställighet tipsar.. det finns ju ett lagkrav på ansökan som ska vara undertecknad eller elektroniskt signerad.. undrar hur dom löser det? Jag har skickat ut rätt många ansökningsblanketter, nu har man inte någon uppföljning, men jag vet inte om en enda som ansökt av de jag skickat till, ganska många ligger nog kvar i oöppnade kuvert tyvärr. Man ser då och då sina egna noteringar från tidigare år att utskick gjorts, och de gånger jag frågat har aldrig någon ansökan kommit in. Gissar att utfallet skulle bli något bättre om en förifylld ansökan kom på posten. Sen måste det ju betalas själv också, det kanske är en för stor grej för en del.

Gynnar ju statens ekonomi på sikt att dessa människor köper mat, betalar skatt, jobbar, handlar tobak snarare än att betala räntor där mycket utav vinsten hamnar utomlands. Frågan är om man inte hade tjänat på att sanera i en ännu högre utsträckning.

Tobak och alkohol brukar det finnas pengar till som regel,:confused: men jag förstår din poäng.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp