Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I mitt fall fick jag avslag pga att de ansåg att jag kunde betala av mina skulder inom en överskådlig tid ... har 800k + i skuldsaldo och har haft utmätning sen oktober -17 . Min skuld var då 623k dvs det har ökat rejält på två år men de anser att jag tjänar för mycket ...
Fick du det avslaget efter du hade fått inledande?
Vem ansåg att du tjänade för mycket?

Fick du det avslaget efter du hade fått inledande?
Vem ansåg att du tjänade för mycket?

Jag Fick aldrig inledande, det var handläggaren som tog emot Min ansökan, kronofogden/skuldsanerings kontoret i Kalmar som ansåg att jag kunde betala av mina skulder på egen hand inom en överskådlig tid.

Kfm drar 10840 kr i utmätning varje månad och jag får behålla ca 6000 ... inte så värst mycket och skulderna minskar inte precis :/

Senast ändrad:
Varför visar du inte matematiskt att det inte går? Är ju inte särskilt svårt om det är anledningen

Utifrån deras uträkning utan räntan så stämmer det rent matematiskt ... så
finns inte så mycket att påvisa.
Jag struntar i överklagan och väntar ett tag till och sen ska jag skicka in en ny ansökan.
Kan tillägga att min sambo tjänar för mycket och mycket av deras uträkning är baserad på den, dvs att jag åker på mindre utgifter och min sambo får betala desto mer. Enligt deras uträkning skulle de även kunna dra 13k + men utifrån min nuvarande utmätning kan dem inte dra mer än 10840 ...

Utifrån deras uträkning utan räntan så stämmer det rent matematiskt ... så
finns inte så mycket att påvisa.
Jag struntar i överklagan och väntar ett tag till och sen ska jag skicka in en ny ansökan.
Kan tillägga att min sambo tjänar för mycket och mycket av deras uträkning är baserad på den, dvs att jag åker på mindre utgifter och min sambo får betala desto mer. Enligt deras uträkning skulle de även kunna dra 13k + men utifrån min nuvarande utmätning kan dem inte dra mer än 10840 ...

Haha, men inte räknar dom exkl. ränta isf är typ ingen berättigad skuldsanering.

Du fick en kass handläggare tyvärr.

Har ni som fått sanering alla haft skulder som är väldigt gamla? Sökte på hur folk fått avslag och det jag hittade va att folk hade lån som va 1-1,5år gamla med och därför avslag. Måste alla skulder va 10år gamla osv?
Vad händer om man har lån som är 1år gamla men även väldigt gamla lån men dom på 1år motsätter sig beslutet?

Jag fick skuldsanering,hälften av lånen var tagna förra året. Många av dem dock för att lösa andra ännu sämre lån. Skuldsättningen började i princip 2010.

Jag fick skuldsanering,hälften av lånen var tagna förra året. Många av dem dock för att lösa andra ännu sämre lån. Skuldsättningen började i princip 2010.
Ah ok då verkar dom iallafall gå lite mer än bara när skulder uppkommit osv.
Enligt mig borde dom gå igenom och titta mer på sakerna innan dom inleder. Eftersom dom skriver i inledandet att man uppfyller krav på saneringen osv så borde dom ju gått igenom en del innan kan man ju tycka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp