Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Se det som tur att du fått i ledande istället för otur att inte få behålla lönen.
Att samarbeta och vara smidig i processen är till din fördel så lämna in kompmletteringarna direkt.
Självklart är jag oerhört tacksam för att jag ens fått inledande och en chans. Men oavsett det så hade det varit skönt med lite extra pengar då sommaren och semestern inte direkt varit något alls.

Skickat in och gett dom allt dom bad om redan nu så jag gör allt för det.

Självklart är jag oerhört tacksam för att jag ens fått inledande och en chans. Men oavsett det så hade det varit skönt med lite extra pengar då sommaren och semestern inte direkt varit något alls.

Självklart har vi all förståelse för det :) Jag blev själv innerligt glad när jag fick mitt utmätningsbelopp i retur ett par dagar efter det blev draget från min lön. Jag fick inledande den 22:a mars och då var utmätningen på lönen redan klar.
Men som sagt, vi ska samtidigt vara innerligt tacksamma över den möjlighet som faktiskt en skuldsanering genererar. Det vet jag att Du är också... :)
Bra kämpat och all lycka till framgent :)

Det gjorde du rätt i. - :)

Om man fått inledande och någon liten mindre skuld skulle uppkommit efter ansökan hur ses på det? Menar nu ett par tusen om hela skulden är totalt 1.5 miljoner.
Skulle det ha gett avslag efter inledande av ett sånt skäl? Eller skulle dom då kolla på hela bilden ändå i beslutandet?
Skulle handläggaren kontakta mig isåfall och ifrågasätta skulden eller bara ge avslag?

Senast ändrad:
Om man fått inledande och någon liten mindre skuld skulle uppkommit efter ansökan hur ses på det? Menar nu ett par tusen om hela skulden är totalt 1.5 miljoner.
Skulle det ha gett avslag efter inledande av ett sånt skäl? Eller skulle dom då kolla på hela bilden ändå i beslutandet?
Skulle handläggaren kontakta mig isåfall och ifrågasätta skulden eller bara ge avslag?

Alltid helhetsbedömning, men att fortsätta skuldsätta sig är inte så bra, då kan du bli sittande med löneutmätning samtidigr som skuldsanering.

Alltid helhetsbedömning, men att fortsätta skuldsätta sig är inte så bra, då kan du bli sittande med löneutmätning samtidigr som skuldsanering.
Är det något jag själv ska kontakta min handläggare och berätta att det är så eller bara låta det vara? Är det till min nackdel att berätta det?

Är det något jag själv ska kontakta min handläggare och berätta att det är så eller bara låta det vara? Är det till min nackdel att berätta det?

Törs inte råda i det.

Det kommer handläggaren likväl se när nu Dina borgenärer inkommer med sina fordringar på Dig där det även ska framgå när skulderna uppstod.

Det finns folk här ute som har beviljats skuldsanering även med nytagna lån. Det finns även folk här som har nekats med just formuleringen ”skuldsättning i närtid”.
Det är absolut en helhetsbedömning som avgör & hur just Din handläggare värderar allt material i ärendet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp