Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan handla om ålder - enda jag kan komma på. Om skuldsanering är trolig att gå igenom och den som ska få skuldsanering närmar sig pensionen. Så vill de ha in till statens skuld dvs CSN ..

Ja det handlar om ålder då jag har det så. Skuldsanering och betalar till CSN utöver. Även de betalningsfria månaderna..
Jag är dock inte i närheten av pension men har uppnått en viss ålder. Det är bara på pappret dock!:p

Kollade på intrums logg på mitt ärende. Från mars-juni har dom endast skickat påminnelse till intrum,inga andra skulder. D 5/6 skickade dom skulden till intrum. Då innebär det att den inte kommer ingå i sanering?

Det är från förfallodagen, dvs där du slutade betala. Avgifter från inkasso osv spelar ingen roll sen, dom ingår också i saneringen. Annars kan alla som man glömt ta med hävda annat om du förstår eller så skulle det vara helt omöjligt att söka sanering innan skulderna är hos KF.

En tanke...

Det jag kan tycka vara lite anmärkningsvärt är att just CSN ibland vägrar uppskov med återbetalningen under skuldsanerings tiden, vilket innebär att geldäneren får behålla pengar utöver sitt förbehållsbelopp för att kunna betala på CSN lånet.
Det kan ju handla om en rätt stor summa varje månad som blir öronmärkt till CSN, vilket gör att övriga borgenärer tilldelas mindre pengar.
Hur kan CSN få göra så och varför överklagar inte övriga borgenärer när det blir så?!

Statliga lån :)
Varför kan CSN ta ut flera hundra i påminnelse medans andra aktörer kan inte, kan man lika gärna fråga sig.

Det är från förfallodagen, dvs där du slutade betala. Avgifter från inkasso osv spelar ingen roll sen, dom ingår också i saneringen. Annars kan alla som man glömt ta med hävda annat om du förstår eller så skulle det vara helt omöjligt att söka sanering innan skulderna är hos KF.
Månatliga räkningar kan ju inte räknas som vanliga lån dvs när man släppte skulden. Om du slutar betala tex mobilräkningen i mars och därefter i flera månader så kan ju inte mars gälla utan varje räkning var för sig. Eller jag tänker fel ?

Senast ändrad:
Statliga lån :)
Varför kan CSN ta ut flera hundra i påminnelse medans andra aktörer kan inte, kan man lika gärna fråga sig.

Dom har ett särskilt lagstöd för det om jag förstått rätt.

Månatliga räkningar kan ju inte räknas som vanliga lån dvs när man släppte skulden. Om du slutar betala tex mobilräkningen i mars och därefter i flera månader så kan ju inte mars gälla utan varje räkning var för sig. Eller jag tänker fel ?
Precis så tänker jag med. Så här hänger det på när inledande började och om någon räkning hade ordinarie förfallodag efter det datumet. Men allt som förfallit innan inledandet bör ju ingå. Så det borde väl vara en månadsräkning inkl avgifter som inte ingår? Det borde väl inte stjälpa hela saneringen om man redogör för vad som hänt?

Precis så tänker jag med. Så här hänger det på när inledande började och om någon räkning hade ordinarie förfallodag efter det datumet. Men allt som förfallit innan inledandet bör ju ingå. Så det borde väl vara en månadsräkning inkl avgifter som inte ingår? Det borde väl inte stjälpa hela saneringen om man redogör för vad som hänt?
Ingen aning. Kan säkert vara till nackdel art man fortsätter skuldsättning.
@Pandis79 vad hände ? Kan du redogöra
Varför du inte betalde ?
Var det även du som tog av skattepengarna som skulle betalas in ?
Kommer inte ihåg riktigt.

Nja, skulle säga nej. Är samma vara/tjänst som du inte betalt.

Men osäker man bör kolla med KF själva här.

Ring skuldsaneringen eller din handläggare. Jag lägger min röst på att du ska betala de som uppstått efter inledandet. Skulle det inte vara så skulle man ju kunna hoppa över att betala alla löpande räkningar mellan inledande och beslut, och det är nog inte tanken

Ring skuldsaneringen eller din handläggare. Jag lägger min röst på att du ska betala de som uppstått efter inledandet. Skulle det inte vara så skulle man ju kunna hoppa över att betala alla löpande räkningar mellan inledande och beslut, och det är nog inte tanken
Tänker också så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp