Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vaddå undantag?
Skriv A men inte B? Nu får du förklara dig, merci!
Mig veterligen om det är som beskrivits så är det det datum som skulden uppkom, dvs när NN lånade pengarna som gäller INTE när det går till inkasso.
Och det gäller så klart inte en löpande kredit om NN har använt en sådan efter ansökan skickats in. Vilket vore väldans dumt av NN.

NN = vem som helst.

För mig så har jag ett lån som inte ingår som är taget innan inledande.... Kronofogden och långivaren anser båda att det är lånets förfallodatum som ska räknas som uppkomst inte datumet när det är taget. Har överklagat det, så vet inte om dem får rätt i slutändan. När det gäller mobilabbonemang,så kan det ju vara så att du t.ex. ligger back 3 månaders räkningar, får inledande och fortsätter använda abonnemanget efter inledandet. Isåfall så ingår månaderna innan inledandet i skusan, men inte månaderna efter och avgifterna för månaderna efter.

En tanke...

Det jag kan tycka vara lite anmärkningsvärt är att just CSN ibland vägrar uppskov med återbetalningen under skuldsanerings tiden, vilket innebär att geldäneren får behålla pengar utöver sitt förbehållsbelopp för att kunna betala på CSN lånet.
Det kan ju handla om en rätt stor summa varje månad som blir öronmärkt till CSN, vilket gör att övriga borgenärer tilldelas mindre pengar.
Hur kan CSN få göra så och varför överklagar inte övriga borgenärer när det blir så?!

En tanke...

Det jag kan tycka vara lite anmärkningsvärt är att just CSN ibland vägrar uppskov med återbetalningen under skuldsanerings tiden, vilket innebär att geldäneren får behålla pengar utöver sitt förbehållsbelopp för att kunna betala på CSN lånet.
Det kan ju handla om en rätt stor summa varje månad som blir öronmärkt till CSN, vilket gör att övriga borgenärer tilldelas mindre pengar.
Hur kan CSN få göra så och varför överklagar inte övriga borgenärer när det blir så?!
Märkligt NY18 hade väl fått pausat tror jag under saneringen

När man väntar på att beslutet av en beviljad skuldsanering skall laga kraft. Hur får man då vetskapen om ev. Överklagande eller liknande? Fast om man inte hade några invändningar från borgenärerna vid förslaget så borde man väl kunna sitta ganska lugn i båten ändå...? (Nojjig kille) :)

När man väntar på att beslutet av en beviljad skuldsanering skall laga kraft. Hur får man då vetskapen om ev. Överklagande eller liknande? Fast om man inte hade några invändningar från borgenärerna vid förslaget så borde man väl kunna sitta ganska lugn i båten ändå...? (Nojjig kille) :)

Antingen ringer handläggaren, eller så får du ett brev, men jag är osäker på om KFM skickar dig nåt brev, Tingsrätten kommer i all fall skicka dig en underrättelse om att du har ett mål hos dom.'
Tror enskilt vanliga orsaken till överklagande är att borgenärer missat att anmäla fordringar, det är vad jag fått till svar när jag pratat med de jag brukar ha kontakt med på saneringen.

Förstår inte sista frågan? Varför skulle man inte få behålla tex ett mobilabonnemang (som man betalar på förstås) under skuldsanering?
Om du inte betalar löpande fakturor brukar alla abonnemang upphöra.

Exakt! Detta undrar jag oxå? Förvisso slipper jag betala för mobilabonnemang då jag har mobil i tjänsten, men jag har ju andra abonnemang såsom internet, etc och det är ju inga problem även med skuldsanering...
Dock skulle det väll vara uteslutet att försöka få till NYA abonnemang nu om
företaget i fråga tar kreditupplysning...
I detta fall gällde det obetalade om jag fattat frågeställaren korrekt.

Bry Dig inte om detta, SÅ LÄNGE du finner att skulden finns med på skuldförteckningen från KF.
Jag har fått ett par sådana brev NU de senaste veckorna.
Gothia var dock vänliga nog att skriva att dom hade tagit över just den skulden, men att den ingick i min skuldsanering.

Idag kom det brev från Sileo Ang min skuld där. "Vi vet att du har skuldsanering och skulden ingår där"... Då har de koll på läget i varje fall, skönt å veta:)

Idag kom det brev från Sileo Ang min skuld där. "Vi vet att du har skuldsanering och skulden ingår där"... Då har de koll på läget i varje fall, skönt å veta:)

Fick samma, ringde i förra veckan när jag fick kravet och då sa de att det blivit något fel och att ett nytt brev skulle komma...

Ja är det så länge borde den ingå. Har du telenor skulden med på skuldsaneringen?
Den ena är men den slutgiltiga uppsägning var inte med tydligen. Pratade med handläggaren idag och detta är väldigt negativt för att ev få genom en sanering. Skulden räknas ha uppkommit efter sanering är inledd( 26/4 inledande, abonnemanget sades upp d 10/5). Så det är kört...
Intrum hade dessutom redan meddelat invändningar på min betalplan enligt min handläggare. Känns väldigt jobbigt nu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp