Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vaddå undantag?
Skriv A men inte B? Nu får du förklara dig, merci!
Mig veterligen om det är som beskrivits så är det det datum som skulden uppkom, dvs när NN lånade pengarna som gäller INTE när det går till inkasso.
Och det gäller så klart inte en löpande kredit om NN har använt en sådan efter ansökan skickats in. Vilket vore väldans dumt av NN.

NN = vem som helst.
Verkar vara mycket med detta.
Men en skuld som uppkommit innan beslut ingår väl.
Och dom har tid på sig att komma med svar.
Gör inte borgenärerna detta inom den tiden får dom skylla sig själva och går miste om att få pengar.
Att komma med krav efter beslut om skuldsanering funkar inte om skulden är tagen innan beslut tas.
Annars kan dom ju hålla på hur som helst för att sätta käppar i hjulet.

Vaddå undantag?
Skriv A men inte B? Nu får du förklara dig, merci!
Mig veterligen om det är som beskrivits så är det det datum som skulden uppkom, dvs när NN lånade pengarna som gäller INTE när det går till inkasso.
Och det gäller så klart inte en löpande kredit om NN har använt en sådan efter ansökan skickats in. Vilket vore väldans dumt av NN.

NN = vem som helst.

Redan skrivit om det.

Verkar vara mycket med detta.
Men en skuld som uppkommit innan beslut ingår väl.
Och dom har tid på sig att komma med svar.
Gör inte borgenärerna detta inom den tiden får dom skylla sig själva och går miste om att få pengar.
Att komma med krav efter beslut om skuldsanering funkar inte om skulden är tagen innan beslut tas.
Annars kan dom ju hålla på hur som helst för att sätta käppar i hjulet.
Jag är orolig över detta, men visst tänker jag rätt? Beslut är väl när sanering är beviljad och fastställd ? Min skuld till telenor var en löpande men har inte betalt på den sen januari då det inte gick längre. Men dom avslutade abonnemang i mars men skuckade inte till inkasso förrän nu.

Tvistiga fordringar ingår inte heller, kan vara bra att veta innan man börjar bestrida korrekta skulder för att köpa tid..

Jag är orolig över detta, men visst tänker jag rätt? Beslut är väl när sanering är beviljad och fastställd ? Min skuld till telenor var en löpande men har inte betalt på den sen januari då det inte gick längre. Men dom avslutade abonnemang i mars men skuckade inte till inkasso förrän nu.
Men om det är ett abonnemang med en vanlig månadsräkning som löper så blir det väl så att de månader som infaller mellan inledande och beslut måste betalas och inte kommer att ingå i saneringen. När började inledande?

Men om det är ett abonnemang med en vanlig månadsräkning som löper så blir det väl så att de månader som infaller mellan inledande och beslut måste betalas och inte kommer att ingå i saneringen. När började inledande?
Ett abonnemang torde väl bli uppsagt om du inte betalar- och tar upp förfallna fakturor i din ansökan. Vad motiverar ett abonnemang när man ansöker om skusan? Var kan du få behålla ditt abonnemang med skulder och ev skuldsanering? Hm.o_O

Ett abonnemang torde väl bli uppsagt om du inte betalar- och tar upp förfallna fakturor i din ansökan. Vad motiverar ett abonnemang när man ansöker om skusan? Var kan du få behålla ditt abonnemang med skulder och ev skuldsanering? Hm.o_O
Mitt abonnemang blev uppsagt i mars och då skickades fakturor till intrum, nu plötsligt kommer en lika stor skuld som är daterad 26/6 och dom inte anser ingår

Mitt abonnemang blev uppsagt i mars och då skickades fakturor till intrum, nu plötsligt kommer en lika stor skuld som är daterad 26/6 och dom inte anser ingår[/QUOTE
Fick du inledande innan abonnemanget blev uppsagt? Det är väl det som är den springande punkten. Om nej så ingår ju hela beloppet. Om ja kan det väl finnas någon del av skulden som uppkom efter inledande som ingår.

Förstår inte sista frågan? Varför skulle man inte få behålla tex ett mobilabonnemang (som man betalar på förstås) under skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp