Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur fick du reda på att det var en orutinerad sommarjobbare som skickat ut?
Det är ju förjäkligt att sommarjobbare får jobba.

I sak kan du invända mot verkställighet om du inte vill att skulden ska drivas in. Det hindrar inte löneutmätning men om invändningen godkäns så blir det bra.

I sak kan du invända mot verkställighet om du inte vill att skulden ska drivas in. Det hindrar inte löneutmätning men om invändningen godkäns så blir det bra.
Ringde just detta kontor OCH HÖR HÄR, de beklagar att detta papper kom tillsammans med mina dokument. Det tillhör inte mitt ärende och går inte att härleda till ngt annat. Saknas målnummer och personnummer.

De säger : mänskliga faktorn och att det inte ska kunna hända. Jaja, suck. Grymt trevlig äldre :Dperson på verkställigheten.

Tack mänskliga faktorn för denna oroliga söndagskväll och natt:(

Puh! Kontroll av kontrollenhet.

Senast ändrad:
Det gäller att ha koll hörrnio_O

Ansökte skusan januari, fick inledande i april, avslag och överklagat.

Så, då hände detta med utskriftsdatum 4 dgr efter mitt avslagsbeslut togs:

Verkställigheten skickar brev till mig "skuld att betala" :eek:
XX var sist med att skicka till KF och kommer således nu.
Med detta brev kom ett bifogat dokument från verkställigheten där KF gör bedömningen att aktuell skuld INTE ska ingå, att den uppkommit EFTER min skuldsanering inleddes!!??:confused:o_O

What??? Ska Jag ha utmätning på 300 tusen samtidigt? Nä, hur tänker dom?
Är de inte läskunniga? Tur jag kikade lite extra just nu ikväll. Suck.

Skulden finns med i min ansökan fr januari och KF har med den i mitt avslag där alla skulderna är specade.

Så tröttsamt med märkliga brev. Orutinerad sommarjobbare som skriver ut "skuld att betala"?

Det handlar om mitt liv! Mitt liv! Vem ska granska att allt blir rätt om inte KF samarbetar? Ska jag behöva koordinera deras jobb betr mitt case?
Detta tillsammans med vad rutinerad handläggare uppgav tidigare i veckan betr mitt avslag gör mig ytterst tveksam till om allt verkligen går rätt till.
Rättssäkerheten!
Hmo_O
Det gäller att ha koll hörrnio_O

Ansökte skusan januari, fick inledande i april, avslag och överklagat.

Så, då hände detta med utskriftsdatum 4 dgr efter mitt avslagsbeslut togs:

Verkställigheten skickar brev till mig "skuld att betala" :eek:
XX var sist med att skicka till KF och kommer således nu.
Med detta brev kom ett bifogat dokument från verkställigheten där KF gör bedömningen att aktuell skuld INTE ska ingå, att den uppkommit EFTER min skuldsanering inleddes!!??:confused:o_O

What??? Ska Jag ha utmätning på 300 tusen samtidigt? Nä, hur tänker dom?
Är de inte läskunniga? Tur jag kikade lite extra just nu ikväll. Suck.

Skulden finns med i min ansökan fr januari och KF har med den i mitt avslag där alla skulderna är specade.

Så tröttsamt med märkliga brev. Orutinerad sommarjobbare som skriver ut "skuld att betala"?

Det handlar om mitt liv! Mitt liv! Vem ska granska att allt blir rätt om inte KF samarbetar? Ska jag behöva koordinera deras jobb betr mitt case?
Detta tillsammans med vad rutinerad handläggare uppgav tidigare i veckan betr mitt avslag gör mig ytterst tveksam till om allt verkligen går rätt till.
Rättssäkerheten!
Hmo_O
Hur funkar det med nya skuldsaneringslagen om man får inledande och sedan avslag som överklagas? Betalar man på sin betalplan under överklagande? Varför skulle man inte kunna skicka skulder för verkställande efter avslag?

Hur funkar det med nya skuldsaneringslagen om man får inledande och sedan avslag som överklagas? Betalar man på sin betalplan under överklagande? Varför skulle man inte kunna skicka skulder för verkställande efter avslag?
Jag ringde och kollade förra veckan:

Jag ska inte betala något alls, ej heller utmätning då ärendet ff "lever" i o m min överklagan.
Om man drar på sig nya skulder och söker skusan igen så blir det så klart samma procedur som innan MEN det kan man ju hoppas att ingen behöver.

De pengar jag får i juli och ev i augusti får jag behålla.

Blir det avslag i TR så kickar utmätning igång igen (i höst efter ekonomisk utredning och jag skickar isf in ny skusan direkt).

Vet inte varför detta kom två gånger??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp