- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Bara jag som anar viss bitterhet hos borgenärerna över de nya reglerna i frågeställningarna?![]()
Jag läser en uns av uppgivenhet inte minst...
Bara jag som anar viss bitterhet hos borgenärerna över de nya reglerna i frågeställningarna?![]()
Undrar om det är netto eller brutto ?Här är annan matnyttig info från KF gällande när omprövning av skuldsanering är befogad:
https://www.kronofogden.se/download...skusan_omprovning_av_skuldsaneringsbeslut.pdf
Undrar om det är netto eller brutto ?
Men hur kan ni undgå att läsa att det gäller betalningsutrymmet??? Alltså absolut inte en bruttolöneökning.Exakt! Jag har ju ställt den frågan flera ggr oxå, för var jag än läser, så står det ju bara att en inkomsthöjning om 4-5000kr/mån skall generera en omprövning...
Undrar om det är netto eller brutto ?
Men hur kan ni undgå att läsa att det gäller betalningsutrymmet??? Alltså absolut inte en bruttolöneökning.
Ja, fast när borgenärerna kollar upp en så är det deklarerad årsinkomst.Betalningsutrymme, alltså netto.
Haha, jag har spenderat ganska mycket tid med att leta information om omprövningar och verkligen satt mig in i reglerna. Har själv bytt jobb och fått ordentliga lönepåslag, men samtidigt fått ökade kostnader som tar ut betalningsutrymmet, samtidigt som jag har en man som är utan inkomst och har kravet på omprövning hängandes om han får inkomst. Kommer snart inte undan att begära omprövning då min lön nu har ökat med 7700 brutto sedan skuldsaneringen inleddes för drygt 3 år sedan. Vill dock vänta ett litet tag till för att se om guben får jobb och om jag blir aktuell på nya interna tjänsten.Ok. Jag förstår vad Du åberopar nu. Det är bara så ytterst sällan jag pratar/hör om netto, för oftast pratar man ju faktiskt i brutto termer.
Tack @KassaKon för att Du inte ger upp om oss & vårt oförstånd![]()
Jo, men de ser ju skattesatserna med väl. Och skulle de begära omprövning på för liten ökning blir det ju avslag.Ja, fast när borgenärerna kollar upp en så är det deklarerad årsinkomst.