Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Just det jaaa...kom precis & tänka på en detalj som min handläggare gjorde mig observant på under vårt samtal igår och som kan vara värt att nämna till Er:

Han sa att det fanns stor risk att mina borgenärer skulle bevaka mig och mina förehavanden extra mycket under mina skuldsanerings år. Detta pga att jag tjänar rätt bra.

Vet inte riktigt varför, för min hjärna snurrade duktigt under vårt samtal, så ja glömde fråga, men så uttryckte han det iallafall...
Det är väl allmänt känt att de kollar upp så att man inte börjar tjäna mycket mer. Men varför de skulle vara extra på den som redan tjänar mycket fattar jag inte. I och för sig kanske de anser att den som tjänar mycket har större chans till större löneförhöjningar eller att klättra i grader och få ännu högre lön.

Det är väl allmänt känt att de kollar upp så att man inte börjar tjäna mycket mer. Men varför de skulle vara extra på den som redan tjänar mycket fattar jag inte. I och för sig kanske de anser att den som tjänar mycket har större chans till större löneförhöjningar eller att klättra i grader och få ännu högre lön.

Absolut är det allmänt känt och det har jag all respekt/förståelse för, men handläggaren menade på att risken för ”just mig” just pga av min höga inkomst, så stod jag inför än större risk...

Ja hon verkar vara det.
Jag kan inte riktigt förstå vad som var så upprörande med det inlägg hon citerade, men bäst att be om ursäkt så slipper det ältas om det.
Skuldsaneringshandläggare borde givetvis inte få ta karriärklivet till domare.

Jag tror inte hon menade så. I den sårbara situation som kära Syrran befinner sig i, så är det lätt att övertolka saker och ting... Vi är även kvinnor - you know... ;)
Jag befann mig i hennes hemska, utsatta situation för på dagen, ett år sedan och det var ingen lätt tid...

Sen har jag en viss förståelse för om man är 50 år och får en handläggare som man själv kunde varit mor till...
Vet inte varför, men ja är än mer tacksam över att just min handläggare verkade vara i min egen ålder - give or take ett par år... :)

Absolut är det allmänt känt och det har jag all respekt/förståelse för, men handläggaren menade på att risken för ”just mig” just pga av min höga inkomst, så stod jag inför än större risk...
Eller att gränsen för insolvent är lägre för just dig med hög lön och att de kollar lite extra då. Gäller även mig kan jag tänka mig.
Grattis!

Eller att gränsen för insolvent är lägre för just dig med hög lön och att de kollar lite extra då. Gäller även mig kan jag tänka mig.
Grattis!

Kan vara så... På mig får bolagen dela på totalt 920.000kr... En hisnande summa !

Kan vara så... På mig får bolagen dela på totalt 920.000kr... En hisnande summa !
För mig är det 720000 kr men nu höjs min lön så jag är lite nervös över att det kommer att ifrågasättas av borgenärerna då det genererar i ytterligare 200000 kr.

Just det jaaa...kom precis & tänka på en detalj som min handläggare gjorde mig observant på under vårt samtal igår och som kan vara värt att nämna till Er:

Han sa att det fanns stor risk att mina borgenärer skulle bevaka mig och mina förehavanden extra mycket under mina skuldsanerings år. Detta pga att jag tjänar rätt bra.

Vet inte riktigt varför, för min hjärna snurrade duktigt under vårt samtal, så ja glömde fråga, men så uttryckte han det iallafall...

Kan väl ha med löneutvecklingen att göra, är man högavlönad och höjjer sin lön med 2-3000 om året, så kommer man ju tjäna 10-15000 mer i månaden när saneringen är avslutad. jag fick min ökning precis efter att saneringen blev beviljad, så jag tjänar redan ca 2000 mer än vad jag hade när saneringen blev beviljad för några månader sedan...

Kan väl ha med löneutvecklingen att göra, är man högavlönad och höjjer sin lön med 2-3000 om året, så kommer man ju tjäna 10-15000 mer i månaden när saneringen är avslutad. jag fick min ökning precis efter att saneringen blev beviljad, så jag tjänar redan ca 2000 mer än vad jag hade när saneringen blev beviljad för några månader sedan...

Bra utveckling för att vara kvar på samma arbete. Så tror jag inte det ser ut för mig om ja stannar kvar på mitt nuvarande arbete.
Du får nog räkna på detta för även din semester ersättning läggs ju till oxå.
För mig genererar det en extra pott om ca 11tkr brutto per år.

Bra utveckling för att vara kvar på samma arbete. Så tror jag inte det ser ut för mig om ja stannar kvar på mitt nuvarande arbete.
Du får nog räkna på detta för även din semester ersättning läggs ju till oxå.
För mig genererar det en extra pott om ca 11tkr brutto per år.

Förhandlade extra i år ^^ kan dock inte göra det varje år, så framöver blir det väl standarhöjningen på 800-1000 om året. Däremot så har jag ju lite bonusar och övertid som jag måste ta ut i pengar varje år, så får förmodligen skicka in en ändring år 3 eller 4...

Förhandlade extra i år ^^ kan dock inte göra det varje år, så framöver blir det väl standarhöjningen på 800-1000 om året. Däremot så har jag ju lite bonusar och övertid som jag måste ta ut i pengar varje år, så får förmodligen skicka in en ändring år 3 eller 4...

Exakt samma situation för mig. Dock får jag lägre bonus utbetalning nu sedan jag fick ny tjänst inom bolaget, men jag måste minutiöst räkna på detta, så jag aldrig ligger över dessa 4000kr/mån som räknas som en brytpunkt för omprövning...
Känner absolut ingen oro för någonting som har med min skuldsanering att göra, men måste naturligtvis ha koll på inkomsten, men likaså att kostnader kan öka såsom skatten samt boendet...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp