Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är tvungen att kolla 2 ggr/året då jag inte vill bli tandlös och det kostar mer med utdragning, bryggor o annat som finns.
Jag har sedan 2017 efter sjukdom betydligt mindre saliv som skyddar tänderna. Måste förebygga och jag är livrädd för problem i munnen.
Ja, det kostar ca 2000 kr om året att hålla koll på mina tänder och jag får så klart underhålla varje dag.
Tänderna och mitt leende är min personlighet- jag drar hellre in på kläder o annad onödig konsumtion.
Jovisst fattar jag det! Drog ut en tand akut för ett år sedan för 2000 kr. Har tyvärr inget mer att dra ned på så det finns ingen budget för förebyggande tandläkarbesök. Köper inte kläder för 2000 ens på ett år.

Vad var orsaken till ditt avslag?

"I dagsläget inte skäligt"
Bedömning: trots arbetslöshet och arbetsskada skulle du kunna betala mer på skulder med inkomst från arbete. Vi bedömer att skillnaden är för stor vad du kan betala som arbetslös respektive med arbete.
Vi utesluter inte att din förvärvsförmåga är nedsatt pga din ohälsa.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att få skuldsanering.

Ungefär så står det i mitt avslag.
Skuld nästan 1,5 milj, inga spel- missbruks- eller skadeståndsskulder.

Senast ändrad:
Bedömning: trots arbetslöshet och arbetsskada skulle du kunna betala mer på skulder med inkomst från arbete. Vi bedömer att skillnaden är för stor vad du kan betala som arbetslös respektive med arbete.
Vi utesluter inte att min förvärvsförmåga är nedsatt pga min ohälsa.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att få skuldsanering.

Hur länge har du varit arbetslös pga ohälsa? Läge att överklaga?

Jovisst fattar jag det! Drog ut en tand akut för ett år sedan för 2000 kr. Har tyvärr inget mer att dra ned på så det finns ingen budget för förebyggande tandläkarbesök. Köper inte kläder för 2000 ens på ett år.

Hade jag inte brist på saliv hade jag inte behövt då
Hur länge har du varit arbetslös pga ohälsa? Läge att överklaga?
Min ohälsa består i en arbetsskada. Klarar inte mobbing/kränkning på arbetsplatser. Hade 10 års helvete och det har satt sina spår. Sagt upp mig fr 7 jobb sedan ursprunget...är arbetslös denna omgång sen 21 juni i år pga att terminen är slut. Har löfte om heltid hösttermin. Blir aldrig fast. Har jag tur och personalgruppen fortsätter att vara så bra som den varit så har jag nog chans att få vårterminen 2020 men sen blir det arbetslöshet igen...O så verkar det rulla på.
Självklart söker jag de lediga jobb som finns inom 6-7 mil.
Just ja, din fråga. Min arbetsskada klassades 2010. Uppkomst 1992-2000. (AFA plus livränta). Lever med detta 24-7.

Senast ändrad:
:oops:
Kollade min fd handläggares ålder, 25 år.

Finns ju några meningar i mitt avslag som talar mot varandra.
Hoppas verkligen de unga har mentorer/handledare som granskar de beslut som tas.

Fick i alla fall bekräftelse nu direkt från fd handläggare att min överklagan är mottagen så det gick snabbt:).

Vi utesluter inte att din förvärvsförmåga är nedsatt pga din ohälsa.

Ok, ja då lät inte avslaget så orimligt ändå.

Ja, det är lite tänkt att borgenärerna ska få betalt det som går under perioden.. akassa är ju inte permanent inkomstnivå, då är det rimligare att avvakta stadigare inkomst.

Ja, det är lite tänkt att borgenärerna ska få betalt det som går under perioden.. akassa är ju inte permanent inkomstnivå, då är det rimligare att avvakta stadigare inkomst.
Jo, det förstår jag. Men stadigvarande inkomst har jag inte haft sedan år 2000
(19 år sedan) och jag närmar mig pension...10 år kvar. En lön när jag i bland har jobb, på 27000-29000 brutto täcker inte ens under överskådlig tid min skuldbörda, inte ens med utmätning.

Jo, det förstår jag. Men stadigvarande inkomst har jag inte haft sedan år 2000
(19 år sedan) och jag närmar mig pension...10 år kvar. En lön när jag i bland har jobb, på 27000-29000 brutto täcker inte ens under överskådlig tid min skuldbörda, inte ens med utmätning.

Men ditt avslag är ju inte på grund av brist på kvalificerad insolvens, utan skäligheten.. exakt vad du har för lön spelar inte så stor roll då, det är den ojämna/osäkra inkomsten som är den springande punkten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp