Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan det inte vara att Klarna numera verkar sköta ALLA former av betalningar oavsett om man beställer pizza via onlinepizza, åker buss eller någonting annat?
Personen kanske menade att det är bra att inte vara rödmarkerad hos just Klarna?

Det är klart att jag hade kunnat fråga där och då men med ”tusen” andra frågor och funderingar så slog inte tanken mig förens nu ett tag efter.
Som Terry skriver så är det ju skönt att slippa vara spärrade hos klarna men jag tänker att jag blir ju oavsett skuldsanering eller löneutmätning inte aktuell för något fakturaköp via klarna? Det jag har hos klarna har ganska hög månadskostnad så tycker nu att det var konstigt att han tyckte jag skulle fortsätta betala just den.
Men det är klart att då ser ju kfm att man åtminstone försöker betala något

Kan det inte vara att Klarna numera verkar sköta ALLA former av betalningar oavsett om man beställer pizza via onlinepizza, åker buss eller någonting annat?
Personen kanske menade att det är bra att inte vara rödmarkerad hos just Klarna?

Blir du ju ändå, såfort du får inledande och slutar betala till dem... Det går utmärkt att använda klarnatjänster ändå, men du får bara upp alternativet att betala direkt med kort.

Fick förslag till beslut idag o har ringt in o godkänt. Hoppas på beslut i augusti. Sökte i dec-18, inledande nu i april.
Känns helt underbart att vara på väg. Har verkligen ett helt nytt underbart liv. Är så tacksam över att jag släppte taget när jag gjorde. Var på väg att arbeta mig till döds. Nu lever jag igen och siktar på att njuta av mina fem år med skuldsanering för det är det bästa som kunde hända mig.
Härligt:)

Hej! Jag har precis registrerat mig här i hopp om att någon kan hjälpa mig. Jag ansökte om skuldsanering via skuldrådgivaren i min kommun. Bor med barnens pappa som är en stor anledning till att jag sitter i den skiten jag gör, han hade i flera år avsaknad av arbete trots att vi hade barn tillsammans. Jag var föräldraledig och fick därför ta lån på mitt namn för att kunna bygga upp ett hem åt vårt gemensamma barn. Idag är vi egentligen separerade men måste bo tillsammans pga att varken han eller jag kan få en lägenhet. Den lägenhet vi bor i nu är egentligen hans mammas och vi bor alltså som inneboende här (men hon bor inte kvar, enbart på papper). Hur som helst så hamnade jag snabbt i skuldfällan efter att han lovat mig att bättra sig och ta ansvar samt hjälpa mig att betala av det stora lånet som togs på Norwegian Bank men skyhög ränta. Efter ett tag tog ju pengarna slut och jag var förstås tvungen att ta nya lån, och lån för att betala lånen för han höll inte sin överenskommelse. DUMT AV MIG JAG VET! JAG BORDE HA LÄMNAT HONOM REDAN VID JOBBSTRULEN! skit samma, är är så besviken och ledsen, och naiv... SÅ JAG SKAFFADE ETT TILL BARN MED HONOM!!! (hur dum får man vara?) hur som helst, är mina barn underbara och jag ångrar inte dem, men situationen är ohållbar...

Nu är det så att jag sitter på en skuld (enligt KFM) på 581.072 kr. Jag har inga tillgångar och har tidigare haft utmätning på lönen då jag arbetade. Nu är jag studerande i hopp om att kunna ge mina två barn en bättre framtid. Jag har alltid varit otroligt ansvarsfull med min ekonomi och sen hände detta och allt bara fallerade, ni vet jag var en sån som la alla papper i pärmar, betalade räkningar här och obetalda där, osv...

Jag ansökte iaf om skuldsanering och fick idag avslag på min ansökan med anledning av att de anser att det är för tidigt för att kunna göra en tillräckligt söker prognos av om jag kan betala mina skulder inom överskådlig tid. HAR DE DÅ HELT MISSAT ATT JAG ÄVEN INOM 2 ÅR KOMMER HA EN SKULD TILL CSN PÅ FLERA HUNDRA TUSEN!!? min skuld kommer därav inom två år att öka med flera hundra tusen och jag kommer aldrig kunna betala av dem under överskådlig tid (10 år, har jag förstått det som). I nuläget skulle det ta mig ca 18,3 år att betala av skulden med den inkomst jag har nu (som inte räknas som inkomst eftersom jag är tjänstledigt och enbart har studiestöd/lån).

Jag vill nu överklaga detta beslut och kommer ta kontakt med min handläggare på kommunen men behöver hjälp i hur jag ska tänka. Jag vill inte vara FÖR snabb utan verkligen lämna in en överklagan som innehåller konkreta argument. Det svåra för mig är att jag inte har någon att bo hos och därför måste jag bo tillsammans med barnens pappa. Jag ser att barnen (i synnerhet den äldsta på 8 år) tar skada av min och deras pappas relation då vi aldrig kommer överens om något. Jag vill inte ta saker framför barnen men han gör det ändå vilket jag ser påverkar dem extremt mycket. Dottern (8år) träffar kuratorn i skolan för hon har ständigt ont i magen och mår dåligt, jag tror /hypotes/ att hon känner av läget hemma så pass mycket att det tar psykosomatiskt på henne, hon har utbrott efter utbrott och NEJ hon har ingen diagnos (redan checkat). Hon är ett förtvivlat barn och jag måste rädda henne. Barnens pappa är inte elak eller våldsam, men vår relation är destruktiv på andra sätt, även om han är en god pappa är det tyvärr ofta barnen som får lida då han tenderar att vara bitter och sur även på dem trots att han egentligen är sur på mig.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag bara måste få skuldsanering så jag kan komma vidare och ge mina barn det liv de förtjänar!! HJÄLP mig... vad kan jag skriva och inte, finns det lagar jag kan hänvisa till?

KRAMAR / 2-barnsmamman
Överklaga, absolut!
Jag fick oxå negativt beslut fattat den 24/6.

Min överklagan går in 3 dgr innan tiden går ut. Blir det negativt även där- in med en ny skuldsanering direkt, samma dag.

Vad du ska skriva i din överklagan? Utgå fr din grundansökan, lägg till det du anser är av vikt bl a lite av det du skrivit här. Ta hjälp om du behöver.

En överklagan är inte så märkvärdig egentligen. För min egen del blir det nästan samma text som vid ansökan. Lägger till 2 stycken betr avslagets motivering. Det är ju ändå inte samma person på KF utan Tingsrätten som bedömer.

Upp med hakan:)

Överklaga, absolut!
Jag fick oxå negativt beslut fattat den 24/6.

Min överklagan går in 3 dgr innan tiden går ut. Blir det negativt även där- in med en ny skuldsanering direkt, samma dag.

Vad du ska skriva i din överklagan? Utgå fr din grundansökan, lägg till det du anser är av vikt bl a lite av det du skrivit här. Ta hjälp om du behöver.

En överklagan är inte så märkvärdig egentligen. För min egen del blir det nästan samma text som vid ansökan. Lägger till 2 stycken betr avslagets motivering. Det är ju ändå inte samma person på KF utan Tingsrätten som bedömer.

Upp med hakan:)

Att överklaga för henne kommer nog inte ge så mycket, hon har csn och förväntas få bättre inkomst efter och vill att csnskulden ska räknas in i sanering, vilket det inte gör. Går inte ens reda ut om hon är kvalificerat insolvent.. domstol kan ju få öva på skuldsaneringsbeslut möjligen. För att ha en chans bör hon vänta till utbildningen är klar.

Jag har efter rådgivning hos budget och skuldrådgivaren i kommunen släppt alla skulder och även ansökt om skuldsanering. Det han dock rådde mig att inte släppa var min avbetalning hos klarna!? Vet någon varför? En eventuell skuldsanering innebär ju att alla skulder skall räknas. Någon mer som fått liknande råd?

Låter som ett dåligt råd, släpp.

Ifrågasätter även kompetensen på den skuldrådgivaren.

Att överklaga för henne kommer nog inte ge så mycket, hon har csn och förväntas få bättre inkomst efter och vill att csnskulden ska räknas in i sanering, vilket det inte gör. Går inte ens reda ut om hon är kvalificerat insolvent.. domstol kan ju få öva på skuldsaneringsbeslut möjligen. För att ha en chans bör hon vänta till utbildningen är klar.

Vet du om någon med CSN som inkomst källa, som har blivit beviljad? Har inte läst om någon.

CSN räknas inte som inkomstkälla är väll lån, och får man låna för att betala saneringen faller ju hela grejen typ.

CSN är uppbyggt av en lånedel och bidrags del.

Det jag menar, känns otroligt om man blir beviljad under CSN.

• Gilla
Reaktioner: Fkr
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp