Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En skuldsanering skulle ju inte förändra boenddsituationen väl?

Nä, men de bör vara av värde, inte minst för egen skull, om ens boende är tryggat under hela perioden då man inte står speciellt högt i kurs hos Fastighetsägarna med betalningsanmärkningar och skuldsanering :)

Jag har efter rådgivning hos budget och skuldrådgivaren i kommunen släppt alla skulder och även ansökt om skuldsanering. Det han dock rådde mig att inte släppa var min avbetalning hos klarna!? Vet någon varför? En eventuell skuldsanering innebär ju att alla skulder skall räknas. Någon mer som fått liknande råd?

Jag har efter rådgivning hos budget och skuldrådgivaren i kommunen släppt alla skulder och även ansökt om skuldsanering. Det han dock rådde mig att inte släppa var min avbetalning hos klarna!? Vet någon varför? En eventuell skuldsanering innebär ju att alla skulder skall räknas. Någon mer som fått liknande råd?

Vet inte varför han sa det, jag hade en skuld hos klarna på ca 75000. Den sades upp och såldes till tror det var Sileo och Sileo motsatte sig inte min skuldsanering.

Fy vad tråkigt... Mina skulder kommer ju då vara sjukt höga (även bortsett från CSN)... är livrädd. hur ska detta sluta? jag kommer alltså behöva stå ut med barnens pappa i TVÅ ÅR till?! jag får panik. Mina barns barndom är förstörda...

Du kan inte få en lägenhet av socialen? i och med att du har barn så kanske det går.

Nä, men de bör vara av värde, inte minst för egen skull, om ens boende är tryggat under hela perioden då man inte står speciellt högt i kurs hos Fastighetsägarna med betalningsanmärkningar och skuldsanering :)

Jag tänkte på det du skrev om behöva stå ut med barnens pappa i minst två år till. Att även om du fick skuldsanering skulle du ju behöva stå ut lika länge :/

Jag tänkte på det du skrev om behöva stå ut med barnens pappa i minst två år till. Att även om du fick skuldsanering skulle du ju behöva stå ut lika länge :/
Förstår inte heller, skuldsanering räknas ju som anmärkning. Visserligen finns det en del bostadsbolag som godkänner skuldsanering om man skött den i ett år och inte har andra anmärkningar/skulder. Men för mig försvann ju de sista anmärkningarna efter 3 år med skuldsanering, så det kan ju bli svårt att uppfylla efter ett år.

Du hade ju kunnat fråga varför.

För att spekulera kan det bero på att det är en låg kostnad och minskar den totala skuldbördan i väntan på sanering, vilket visar att du försöker efter bästa förmåga att krympa skuldberget.

Du hade ju kunnat fråga varför.

För att spekulera kan det bero på att det är en låg kostnad och minskar den totala skuldbördan i väntan på sanering, vilket visar att du försöker efter bästa förmåga att krympa skuldberget.

Tänkte exakt samma sak... jag hade verkligen velat veta hur skuldsaneringen tänkte när hen uttryckte sig på det sättet, så jag hade direkt frågat...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp