Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dem kan ju hävda att hon är skyldig dem x och försöka få en del av saneringen. Tror det blir så att dem får fortsätta betala månadskostnad sen kommer ju lånet också betalas via sanering. Det som är kvar när allt är över kommer på dem.
Problemet är väll då att det hamnar hos fogden och är dom borgenärer så får ju dom anmärkning

Nej inte om dem betalar som vanligt.

Nej inte om dem betalar som vanligt.
Fast om skulden står med på sambons skulder hamnar det i skuldsaneringen du kan inte välja bort en skuld.
Så då måste dom ta över det som jag förstått det när jag pratade med min handläggare . Du får inte ge en aktör mer än en annan .

Det här lånet står hon "solidariskt" på med sina föräldrar. Eller sin mor.

Mor kommer få betala helt enkelt. Och om hon betalar som vanligt får hon inga anmärkningar eller nått. Sen kommer den ingå i sanering och betalas från två håll.

Det som är kvar när sanering är klar hamnar på mamsen.

Hennes mamma kommer få betala på lånet och får 1 gång om året en klumpsumma utbetalt av kfm. Hon kommer få procentuellt av storleken på alla skulderna.

• Gilla
Reaktioner: Fkr
Om man har 1.000.000 till exempel i skulder. Kan jag välja att behålla en kredit som inte ska förfalla till skuldsaneringen?
Tex. Min sambo har en mille i skulder. Vill ansöka om skuldsanering. Men hon har ett lån där hennes föräldrar står med som borgenärer. Kan hon välja att den skulden inte ska tillhöra saneringen utan att hon ska fortsätta betala av den som vanligt?

Alla skulder hamnar i saneringen, Ett av mina lån står mitt ex med som betalningsansvarig, trots att det är mitt lån... Exet fick hem min betalplan och var tvungen att godkänna den, precis som låntagarna. Hennes föräldrar kommer alltså att få hem betalplanen med alla skulder listade och anledningen till skuldsättningen. efter skuldsaneringen så är hon fri från lånet, medan föräldrarna fortfarande är betalningsskyldiga tills dess att lånet är slutbetalt.

Jag swishar mitt ex pengar för lånet varje månad, det kommer att vara slutbetalt om 3 år, i och med att det armorteras dubbelt på det.. Vad jag förstått, så ska man ändå betala i 5 år och sedan får man tillbaka den överskjutande delen man betalt in...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp