Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får jag bara fråga är det löneutmätning eller skuldsanering vi pratar om?
För vid löneutmätning tar dom
Väl hänsyn till hyran och när den är betald får man en viss summa kvar att leva på.
Ska göra uträkning och se vad det blir går ju att kolla hur en löneutmätning skulle se ut för mig.

Bägge borde göra samma.
Man tar hänsyn till boendekostnaden, men kan också ta ett lägre belopp, det högsta godtagbara, om man har orimlig boendekostnad. Om max är 9k, och man har hyra på 15, då kan man få ett tag på sig att lösa situationen och sedan får man behålla 9k för bostadskostnad även om hyran är högre.

Bägge borde göra samma.
Man tar hänsyn till boendekostnaden, men kan också ta ett lägre belopp, det högsta godtagbara, om man har orimlig boendekostnad. Om max är 9k, och man har hyra på 15, då kan man få ett tag på sig att lösa situationen och sedan får man behålla 9k för bostadskostnad även om hyran är högre.
Okej förstår.

Bägge borde göra samma.
Men vet du nån som haft en hyra på runt 11000kr på två vuxna o inga hemmavarande barn som fått behålla den delen alltså att man tagit hänsyn till den vid beräkning kvar att leva på? Eller har man fått behålla mindre då dom ca 2000kr?
Situationen går inte att lösa med anmärkningar hur tänker man då?
Är ju svårt att få boende utan anmärkningar.

Senast ändrad:
Hur nära inpå är ni för löneutmätning nu @Syrran ?!

Hur nära inpå är ni för löneutmätning nu @Syrran ?!
Kan nog ske när som helst ej fått papper hem än om inkomst redovisning men har flera skuld att betala som är förfallna för en vecka sedan.
Trodde jag skulle må bättre nu när skulder är släppta o slippa trolla varje månad.
Men fy så man mår idag grät jag ihållande i en timme.

Senast ändrad:
De borde ju ta hänsyn till möjligheten att få tag på billigare boende med. I min stad skulle jag efter 5 år i kön endast kunna få tex en nyproducerad tvåa med 9000 kr i hyra. Eller en trea med 13000 kr i hyra. OM jag inte hade skuldsanering eller anmärkningar vill säga. Tittar man på andrahandsmarknaden får man räkna med ett par tusen till per månad ( och hoppas på att uthyraren inte vill ta kreditupplysning).

Kan nog ske när som helst ej fått papper hem än om inkomst redovisning men har flera skuld att betala som är förfallna för en vecka sedan
De borde ju ta hänsyn till möjligheten att få tag på billigare boende med. I min stad skulle jag efter 5 år i kön endast kunna få tex en nyproducerad tvåa med 9000 kr i hyra. Eller en trea med 13000 kr i hyra. OM jag inte hade skuldsanering eller anmärkningar vill säga. Tittar man på andrahandsmarknaden får man räkna med ett par tusen till per månad ( och hoppas på att uthyraren inte vill ta kreditupplysning).
ja visst är det hemskt hur man än vrider o vänder så blir allt galet ändå. Vi har ingen möjlighet att byta till billigare i nuläget och inte finns det nått heller.
Har en trea idag och kollade på tvåor finns inga o lång väntetid och med anmärkningar är det helt kört nu.

Hur länge är rimligt att de man har skulder till får stå tillbaka lite extra med betalning pga våldsamt hög bostadskostnad?

Absolut, men det innebär ju inte heller att man behöver ha dubbelt så hög hyra bara för att man är två personer heller?

Dock kan ja tycka att det låter märkligt om KF skulle börja gaffla med Er gällande hyran då Ni per person betalar 5500kr/mån i hyra. Själv betalar jag 6455kr/mån...
Och jag betalar 7600kr, tre rum o kök, är ensam. Aldrig någonsin har KF ifrågasatt, vare sig när jag hade löneutmätning eller när jag fick skuldsanering. Syrran jag tror inte du behöver oroa dig :)
Bor i Stockholms län, fast ute på landsbygden.

Kunde inte ha sagt de bättte självt! Det är likadant i min stad. Det verkar som myndigheterna inte kan se den krassa verklighet som faktiskt råder. Att ens anse att man ska kunna byta bostad med betalningsanmärkningar, löneutmätning eller skuldsanering är ju befängt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp