Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej för det är ju skillnad att vara ensam på hyran än att man delar på den.
Kan ju inte vara samma normer för en som för två personer låter konstigt.

Absolut, men det innebär ju inte heller att man behöver ha dubbelt så hög hyra bara för att man är två personer heller?

Dock kan ja tycka att det låter märkligt om KF skulle börja gaffla med Er gällande hyran då Ni per person betalar 5500kr/mån i hyra. Själv betalar jag 6455kr/mån...

Högsta godtagbara för 1-2 vuxna utan barn är 13000, samma för 1 och 2 vuxna.
Men vad får du 13000kr ifrån?står ju 9000kr i Stockholm jag bor i mellan Sverige i en medelstor kommun

Men vad får du 13000kr ifrån?står ju 9000kr i Stockholm jag bor i mellan Sverige i en medelstor kommun

Jag undrade detsamma och han svarade att han skrev fel. 9000kr är fortfarande korrekt. Bor Du i en kommun med mindre än 75.000 invånare, så är högsta godtagbara hyra för 1-2 vuxna 7575kr/mån.

Absolut, men det innebär ju inte heller att man behöver ha dubbelt så hög hyra bara för att man är två personer heller?

Dock kan ja tycka att det låter märkligt om KF skulle börja gaffla med Er gällande hyran då Ni per person betalar 5500kr/mån i hyra. Själv betalar jag 6455kr/mån...
Ja heller hur? Då får dom fixa annat boende för vi lär inte kunnat få nått annat. Dom kan väl inte tvinga oss till flytt eller låta oss bo på gatan då lär vi inte kunna jobba heller och då får borgenärerna inga pengar tillbaka.

Dom kan inte tvinga ut Er på gatan likväl... Vad dom kan göra är att hävda att boendekostnaden är för hög och ge Er ca ett år på Er för att försöka hitta billigare boende. Sker inte det, så sker istället en minskning på belopp att behålla till just boendekostnaden. Dvs man helt enkelt får mindre pengar över till mat, etc om man bor kvar i det dyra boendet.

@Syrran detta skrev jag tidigare idag :) och jag vet att det är korrekt !

Ja heller hur? Då får dom fixa annat boende för vi lär inte kunnat få nått annat. Dom kan väl inte tvinga oss till flytt eller låta oss bo på gatan då lär vi inte kunna jobba heller och då får borgenärerna inga pengar tillbaka.

Der hjälpte inte att läsa ser jag.
Kfm ordnar inte boende åt någon givetvis.

9k utan barn ska det vara. Läs i bilden kimsan la upp.. det är den jag läst ur.
Okej men det är märkligt att det är samma för 1 person som för två!
Tar man ej hänsyn till att det är två personer som delar? Lite skillnad kan man tycka.
Godtar dom inte hyran vi har på två är vi illa ute.
Vet att KFM inte ordnar boende var lite sarkastiskt menat.

@Syrran detta skrev jag tidigare idag :) och jag vet att det är korrekt !
Utan att låta dum eller rasistisk så bor det folk här i samma hus som oss nytt o dyrt utan att betala ett skvatt tror ni vet vad jag menar då kommun står för hyran. Men vi som jobbar men halkat snett med ekonomin kanske tvingas flytta snedvridet
Ska tilläggas att dom personerna jobbar inte heller.

Utan att låta dum eller rasistisk så bor det folk här i samma hus som oss nytt o dyrt utan att betala ett skvatt tror ni vet vad jag menar då kommun står för hyran. Men vi som jobbar men halkat snett med ekonomin kanske tvingas flytta snedvridet
Ska tilläggas att dom personerna jobbar inte heller.

Så är det i denna staden oxå... I alla nyproduktioner tvingar staden till sig 15% av lägenheterna... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp