Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det en gräns så på hyran har 11000kr i hyra idag men då är vi två risken att vi båda får utmätning hur ser kronofogden på den hyran? Nu kan vi inte flytta heller med anmärkningar i bagaget.

Den hyran kan dom väll knappast ha synpunkter på då Ni är två som delar på den?
Hade du varit ensam om den hyran, så är den för hög...mest troligt !

Den hyran kan dom väll knappast ha synpunkter på då Ni är två som delar på den?
Hade du varit ensam om den hyran, så är den för hög...mest troligt !
Ja det borde funka.
Man oroar sig för allt haha.
Vill inte hamna på gatan för att man varit en idiot.

Ja det borde funka.
Man oroar sig för allt haha.
Vill inte hamna på gatan för att man varit en idiot.

Dom kan inte tvinga ut Er på gatan likväl... Vad dom kan göra är att hävda att boendekostnaden är för hög och ge Er ca ett år på Er för att försöka hitta billigare boende. Sker inte det, så sker istället en minskning på belopp att behålla till just boendekostnaden. Dvs man helt enkelt får mindre pengar över till mat, etc om man bor kvar i det dyra boendet.

Dom kan inte tvinga ut Er på gatan likväl... Vad dom kan göra är att hävda att boendekostnaden är för hög och ge Er ca ett år på Er för att försöka hitta billigare boende. Sker inte det, så sker istället en minskning på belopp att behålla till just boendekostnaden. Dvs man helt enkelt får mindre pengar över till mat, etc om man bor kvar i det dyra boendet.
Okej tur vi är två. Hade jag varit själv hade det nog blivit som du skrev ovan.

Teoretiskt sett borde man då kunna bli utan förbehållsbelopp helt, om man exempelvis har en hyra på typ 16 000 som ensamboende. Man kan inte heller få en ny bostad, så alternativet är att flytta ut på gatan. Låter som ännu en tankevurpa av staten att tvinga en individ med hygglig betalningsförmåga in i bidragsberoende.

Akelius bor jag i , vart så förvånad över att d skulle bli tvång. Jag hoppas det inte är så .
Har en hyra idag på 8350kr för en 3:a och tycker det är dyrt .
...men måste fråga...bor Du möjligtvis hos Victoria Park eller Stena Fastigheter, för dom är dom ända, mig veterligen, som gärna går in och rustar upp hela bostadsområden, även då det inte är aktuellt med stambyten/relining?
Dessa bolag har varit uppe på tapeten tidigare och har fått dra tillbaks sina påtvingade upprustningar pga att just folk i områdena inte har haft råd. Hyresgästföreningen kommer arbeta till de boendes fördel.
keliu

Finns det en gräns så på hyran har 11000kr i hyra idag men då är vi två risken att vi båda får utmätning hur ser kronofogden på den hyran? Nu kan vi inte flytta heller med anmärkningar i bagaget.

Frågar du om gränsen är 11k eller påstår du att den är det?

Akelius bor jag i , vart så förvånad över att d skulle bli tvång. Jag hoppas det inte är så .
Har en hyra idag på 8350kr för en 3:a och tycker det är dyrt .

keliu

Mycket märkligt. Akelius har som policy att totalrenovera alla sina lägenheter, men efter hand som boende avflyttar inte innan...

Mycket märkligt. Akelius har som policy att totalrenovera alla sina lägenheter, men efter hand som boende avflyttar inte innan...
Precis det var det jag förstått oxå , sen fick ja då höra att det ändå skulle ske . Jag har verkligen ingen lust med en hyra som ensamstående med barn på 10500kr ☹️ Vare sig jag har skulder eller inte

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp