- Meddelanden
- 99
- Mottagna reaktioner
- 126
- Poäng
- 287
Jag ansökte i september om skuldsanering och fick den beviljad nu i slutet av maj, tack vare den här tråden förstår jag nu att den ändå inte riktig är klar om ngn motsätter sig inom 3 v, Jag har sett att jag finns i poit med beviljad . Skatteverket motsatte sig min sanering eftersom jag i febr fick ca 14000 kr mer i lön än normalt, med det betalade jag av alla elräkningar som låg efter med och 2 barnomsorgsräkningar som jag inte hade en aning om att dom skulle ingå i skuldsaneringen för 3 dagar efter jag betalat dessa räkningar på nästan 9000 kr så damp det ner att dom skulle ingå, för då kom det papper. Sen hade jag sparat resten på ett konto. Juristen bestämde iaf att jag skulle betala dessa 5000 som var kvar som en extra inbetalning vid min första inbetalning i Juli. Skatteverket krävde 14000, skulden till dom är på 5000 kr. Ingen annan har motsatt sig och jag har 900000 i skuld. Är det vanligt att dom motsätter sig en andra gång?
Genomgår samtidigt ett uppbrott från ngn som nu har bestämt sig för att han ska se till att förstöra det här för mig. Han ska ringa till dom och uppge att jag ljuger för dom och att jag inte bor själv. Vilket jag gör.
Jag vet inte vad jag vill med detta, men från att vara så glad för ngt som jag betalat på varje månad sen 2008 för att nu ha möjlighet att bli skuldfri till att oroa mig att jag inte blir fri och att jag inte kommer orka kämpa mer snart.
Genomgår samtidigt ett uppbrott från ngn som nu har bestämt sig för att han ska se till att förstöra det här för mig. Han ska ringa till dom och uppge att jag ljuger för dom och att jag inte bor själv. Vilket jag gör.
Jag vet inte vad jag vill med detta, men från att vara så glad för ngt som jag betalat på varje månad sen 2008 för att nu ha möjlighet att bli skuldfri till att oroa mig att jag inte blir fri och att jag inte kommer orka kämpa mer snart.