Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I mitt fall handlar ju det så klart om att jag har en inledande skuldsanering och en betalplan är utskickad till borgenärerna och att ta en UC är väll bara en av olika saker dom tar på en. Dom kollar ju även upp bilregistret, folkbokföringen... ja, allt verkar det som i hopp om att komma på en invändning mot att just en skuldsanering skall bli beviljad.
Jag hade också en full UC tagen på mig efter förslaget från Intrum. Inga invändningar.

Hos mig gapar det tomt inget på UC inga invändningar i brevlådan. 1 månad sen jag godkände planen snart.

Skickade ju in min ansökan(min andra efter att den första blivit avslagen förra sommaren) 29/3. När kan man räkna med att man får besked om de gått vidare med den eller avslagit den? Enligt hemsidan blir det inte förrän i slutet av augusti☹️

Skickade ju in min ansökan(min andra efter att den första blivit avslagen förra sommaren) 29/3. När kan man räkna med att man får besked om de gått vidare med den eller avslagit den? Enligt hemsidan blir det inte förrän i slutet av augusti☹️

Då tror jag det blir i slutet av augusti

Då tror jag det blir i slutet av augusti
Ja, det stämmer nog. Förra gången lämnade jag in i slutet av december och det tog cirka sex månader för dem att komma till beslut. De är tydligen lite effektivare nu så fem månader verkar rimligt.

Fick beslut den 13/4 utan några invändningar. Idag fick jag att ett av inkassobolagen...Intrum...hade gjort en creditsafe på mig. Varför gör man det? Vad får dom ut av det nu?

Fick beslut den 13/4 utan några invändningar. Idag fick jag att ett av inkassobolagen...Intrum...hade gjort en creditsafe på mig. Varför gör man det? Vad får dom ut av det nu?
De kommer att bevaka hela processen.
Kolla så att du inte tjänat mer än det du uppgett tex när din deklaration/slutskattebesked kommer.

Hej
Jag önskar fråga om det är någon som vet hur gången är efter man fått inledande. När får man besked om hur länge man ska ha skuldsanering?
Jag vet att det alltid är fel år som skuldsanering är på men ibland kan man ju få betala på tre år.
Är det någon som vet hur vanligt det är att man får på tre på om man tex. Har barn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp